تعداد کل بازدیدها (Total visits)

تعریف تعداد کل بازدیدها

تعداد کل بازدیدها، تعداد کاربرانی که از سایت یا صفحه شما بازدید کرده‌اند را نشان می‌دهد. این شاخص یک دید کلی درباره شهرت سایت شما در اختیارتان می‌گذارد.

هر بازدید کننده از وبسایت شما یک فرصت است، اما تعداد کل بازدیدها احتمالاً رشد درآمد بالقوه آینده را نشان نمی‌دهد، مگر اینکه از طریق تبلیغات کسب درآمد کنید. ده‌ها عامل دیگر وجود دارند که در موفقیت تجربه کاربر در سایت شما نقش دارند. وبسایت شما ممکن است منابع مختلفی مانند کتاب‌های الکترونیکی، پست‌های وبلاگ یا منابعی برای کمک به شما داشته باشد (مانند سایت آکادمی مشاورنت!).

ذهنیت یک بازدیدکننده ممکن است بر اساس کانالی که از آن ارجاع داده شده است، متفاوت باشد. کاربری که در مقاله‌ای در مورد بازدیدکنندگان وبسایت کلیک می‌کند، ممکن است فقط به رشد استراتژی بازاریابی خود و فقط آن کار خاص علاقه‌مند باشد. بنابراین، ممکن است نرخ پرش بالاتری نسبت به کاربرانی که در صفحه اصلی شما قرار می‌گیرند، داشته باشند.

داده‌های بازدیدکنندگان وبسایت شما ممکن است برای اندازه‌گیری اثربخشی کمپین‌ها و کانال‌های بازاریابی مفید باشد. اگر برای کمپینی که کاربران را در صنعتی مانند «نرم‌افزار بازاریابی» هدف قرار می‌دهد، پول خرج می‌کنید، بسیار ارزشمند است که بدانید چند نفر روی سایت شما کلیک کرده و از سایت شما بازدید کرده‌اند و چند درصد از این بازدیدکنندگان به سرنخ فروش تبدیل شده‌اند.

حجم بازدیدکنندگان همچنین برای تجزیه و تحلیل رقابتی مهم است – دریافت اطلاعات از تعداد ترافیک وبسایت‌های دیگر می‌تواند به شما در درک تعامل آنها با محتوا کمک کند، این باعث می‌شود علایق مشترک بین بازدیدکنندگان را شناسایی کنید و ارزیابی کنید که آیا فرصت‌هایی وجود دارد که آنها بتوانند از منابع بیشتری نسبت به شما استفاده کنند (مثلاً، شاید آنها ترافیک زیادی دریافت می‌کنند).

ممکن است متوجه شوید که نرخ تبدیل شما بسته به نوع کانال، بسته به صنعت، نوع محتوا و منبع، به طور قابل توجهی متفاوت است، این ممکن است فرصت خوبی برای شما باشد تا تلاش‌های بازاریابی خود را بر اساس کانالی که شناسایی می‌کنید متمرکز کنید و از آن بهره ببرید. 

چرا کل بازدیدها مهم است؟

هر بازدید کننده وبسایت فرصتی برای تبدیل آنها به سرنخ، کاربر یا مشتری است.

بالا بودن تعداد کل بازدیدکنندگان در مرحله اول و بدون توجه به واقعی یا غیرواقعی بودن آن، شاخص خوبی برای بررسی وضعیت کسب‌وکار است، که بیان می‌کند حداقل این محصول یا خدمت ما دارای محتوای جذاب، خدمتی کارآمد و در حوزه مورد علاقه جمع کثیری از افراد قرار گرفته است. پس حداقل مسیری که در آن قرار داریم درست است و باید با تقویت آن به پیروزی رسید.

سنجه‌های کلیدی دیگری که می‌توانید در کنار این سنجه برای کسب‌وکار خود در نظر بگیرید در مقالات زیر به تفصیل توضیح داده شده‌اند.

روش محاسبه

زمانی که بازدیدکننده به یک یا چند صفحه دسترسی پیدا می‌کند، یک بازدید (جلسه) برای آن وبسایت برآورد می‌شود. بازدیدهای بعدی از صفحه تا زمانی که کاربر بیش از 30 دقیقه غیرفعال باشد در همان بازدید گنجانده می‌شود. اگر کاربر پس از 30 دقیقه دوباره فعال شود، به عنوان یک بازدید جدید محسوب می‌شود. جلسه جدید نیز از نیمه‌شب آغاز خواهد شد.

از مجموع بازدیدها برای درک تعداد کلی تعاملات با یک وبسایت استفاده کنید. تعداد بازدیدها نشان می‌دهد که یک وبسایت در مجموع چند فرصت دارد تا بازدیدکنندگان خود را تبدیل به مشتری کند. مجموع بازدیدها مجموع تمام بازدیدهای وبسایت تجزیه و تحلیل شده است. بازدیدها را می‌توان با استفاده از فیلترهای کشور و دوره زمانی تجزیه و تحلیل کرد.

تفاوت بازدید و بازدیدکننده چیست؟

بازدیدها تعداد بازدیدهایی است که سایت شما دریافت کرده است.

بازدیدکنندگان تعداد کاربران منحصربه‌فردی است که از سایت شما بازدید کرده‌اند.

بازدیدها باید همیشه بیشتر از بازدیدکنندگان باشد. میانگین تعداد صفحاتی که یک بازدیدکننده در سایت شما مشاهده می‌کند، تعداد بازدید/بازدیدکنندگان است.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید و با نظرات خود ما را در این مسیر همراهی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط