این شاخص به شما میگوید که چندبار به نام برند شما در مطبوعات مانند روزنامهها، مجلات، تلویزیون و یا رسانههای آنلاین اشاره شده است.
نحوه محاسبه اشاره در مطبوعات
این شاخص حجم جرایدی که نام برند شما در آنها ذکر شده است را در طی یک دوره زمانی مشخص محاسبه میکند که این دوره زمانی میتواند ماهانه باشد. اما شما میتوانید برای اندازهگیری این شاخص در رسانههای آنلاین از ابزارهایی مانند Google Alerts یا Mention.com استفاده کنید.
مزایا
شاخص اشاره در مطبوعات، یک شاخص پیشرو برای این موضوع است که چگونه تلاشهای روابط عمومی شما بر افزایش آگاهی کلی از نام تجاری شما اثر میگذارد. هر چه نام برند شما بیشتر در رسانههای محبوب ذکر شود به معنای بالاتر بودن آگاهی از برند شما است که معمولا با شاخص یادآوری برند سنجیده میشود.
معایب
تمام مطالب مطبوعاتی که نام برند شما در آنها ذکر شدهاند، با هم یکسان نیستند. برخی از این رسانهها میتوانند خوانندگانی داشته باشند که متناسب با بازار هدف شما نباشند. لذا شما باید یک لیست از پیش تعیین شده از مطبوعات داشته باشید، تا مطمئن باشید که مطالب منتشر شده مرتبط با برند شما هستند. همچنین ممکن است برخی از مطالبی که نام برند شما در آنها ذکر شده است مخاطبان کمی داشته باشد که قاعدتا تاثیر کمتری نسبت به مطبوعات و رسانههای پرطرفدار دارد.
امروزه حضور آنلاین یک ضرورت برای هر کسبوکاری است. اما، به همان اندازه که اینترنت میتواند به یک برند کمک کند، میتواند آسیب جدی هم وارد کند. بررسیهای منفی، اطلاعات جعلی، فرضیات ناعادلانه؛ همه میتوانند باعث بحران شهرت شوند.
اینجاست که اشاره در مطبوعات، روابط عمومی و نظارت بر رسانه وارد میشود. آنها میتوانند به محافظت از شهرت کسبوکار شما و مدیریت تصویر برند شما کمک کنند. این روش تجزیه و تحلیل را در این مقاله بررسی کنید و دریابید که چگونه آن را در کسبوکار خود اعمال کنید.
اشاره در مطبوعات چیست؟
اشاره در مطبوعات روشی برای تجزیهوتحلیل اثربخشی فعالیتهای روابط عمومی است. همانطور که از نام آن پیداست، شامل جمعآوری اشارههای رسانهای (یا اشاره) در مورد برند شما است. میتوانید از این روش برای تعیین اینکه چند بار نام تجاری شما در رسانههای چاپی، پخش یا آنلاین ذکر شده است استفاده کنید. مهمتر از همه، شما میتوانید اشارهها را در زمان واقعی دریافت کنید و آنها را در همان لحظه که آپدیت میشوند به اشتراک بگذارید.
چرا اشاره در مطبوعات مهم است؟
در نظر گرفتن اشاره در مطبوعات برای استراتژیهای روابط عمومی و کمپینهای بازاریابی ضروری است، زیرا به کسبوکارها اجازه میدهد تا تلاشهای خود را ارزیابی کنند، نتایج را اندازهگیری کنند و اثربخشی کلی را تعیین کنند. علاوه بر این، بریدههای روابط عمومی میتوانند برای پیگیری حضور آنلاین، دیده شدن و شهرت سازمان استفاده شوند. پس چرا ارزش کاوش بیشتر در این موضوع را دارد؟
راههای بهره بردن از اشاره در مطبوعات
۱. مطلع بمانید
۲. بدانید تا چه اندازه مشتریان برند شما را درک کردهاند
۳. شهرت برند خود را موثرتر مدیریت کنید
۴. هرگونه اشاره نامطلوب را شناسایی کنید
۵. در مورد آینده تصمیم بگیرید
۶. پیشرفت کنید
چگونه از اشاره در مطبوعات بیشترین بهره را ببریم؟
با توجه به موارد فوق، میتوانید متوجه شوید که اشاره در مطبوعات نه تنها برای آژانسها مفید است تا ارزش خود را به مشتریان نشان دهند، بلکه برای کسبوکارها برای کنترل شهرت خود، ایجاد آگاهی از برند یا پیگیری ابتکارات بازاریابی خود مفید است. یک نکته مثبت دیگر وجود دارد – اشاره در مطبوعات را میتوان برای اهداف بازاریابی خود نیز استفاده کرد. استفاده از این سنجه در وبسایت و کانالهای رسانههای اجتماعی شما میتواند سروصدا ایجاد کند و اعتبار شما را افزایش دهد. شکی نیست که این ابزار میتواند برای کسبوکار شما مفید باشد.
آیا ابزار دیگری وجود دارد که بتواند به اشاره در مطبوعات کمک کند؟
ابزارهایی وجود دارند که میتوانید به وسیله آنها این سنجه را در کسبوکار خود درنظر گرفته و بر طبق آن برنامهریزی و پیشرفت کنید. در این مقاله به چند ابزار عمومی در این رابطه میپردازیم.
Google Alerts
Google News
اشاره در مطبوعات و نظارت بر رسانه باید بخشی جداییناپذیر از فرآیند تصمیمگیری برای ارزیابی اثربخشی تلاشهای بازاریابی برند شما باشد.
بیش از 80 درصد از خریداران خردهفروشی قبل از خرید، تحقیقات آنلاین انجام میدهند. حتی یک نظر منفی میتواند یک مشتری بالقوه را از اقدام منصرف کند.
پس لازم است شما همراه مشتریان شوید و به نظرات آنها اهمیت دهید.