دیجیتال مارکتینگ چیست؟
میتوان گفت دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی آنلاین برای افزایش تعامل با مخاطبان، افزایش تبدیل، هدایت ترافیک به سمت سایت شما و در نهایت افزایش درآمد است.
اصطلاح “بازاریابی دیجیتال” یا “دیجیتال مارکتینگ” به استفاده از کانالهای دیجیتال برای بازاریابی محصولات و خدمات به منظور دستیابی به مشتریان اشاره دارد. به عبارت دیگر بازاریابی آنلاینِ کسبوکار شما و ایجاد آگاهی در مورد محصولات و خدمات شما، برجسته کردن مزایای آنها برای مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه شما، تعریفی ساده از دیجیتال مارکتینگ است. سادهترین راه برای شروع دیجیتال مارکتینگ این است که محتوایی در مورد کسبوکار خود ایجاد کنید که نه تنها برای مخاطب هدف شما مطلوب و فوقالعاده مرتبط است، بلکه به راحتی به اشتراک گذاشته میشود و افراد را وادار میکند تا پس از استفاده از آن اقدام دلخواه شما را انجام دهند.
به عنوان مثال، ممکن است بخواهید مردم وبسایت شما را بررسی کنند، در سرویس اشتراک شما ثبتنام کنند، وبلاگ شما را بخوانند، ویدیوی شما را تماشا کنند، در خبرنامه شما ثبتنام کنند. دعوت به اقدام (CTA) ترجیحی شما هرچه باشد، بازاریابی دیجیتال راهی است برای رساندن افراد به جایی که میخواهید.
این نوع بازاریابی شامل استفاده از وبسایتها، دستگاههای تلفن همراه، رسانههای اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر کانالهای مشابه است. دیجیتال مارکتینگ با ظهور اینترنت در دهه 1990 رایج شد. بازاریابی دیجیتال شامل برخی از اصول مشابه بازاریابی سنتی است و اغلب به عنوان روشی جدید برای شرکتها برای نزدیک شدن به مصرفکنندگان و درک رفتار آنها در نظر گرفته میشود. شرکتها اغلب تکنیکهای بازاریابی سنتی و دیجیتال را در استراتژیهای خود ترکیب میکنند.
نکات کلیدی دیجیتال مارکتینگ
- دیجیتال مارکتینگ شامل بازاریابی برای مصرفکنندگان از طریق هر تعداد کانال دیجیتال است.
- این شکل از بازاریابی معمولاً در وبسایتها، دستگاههای تلفن همراه و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی اجرا میشود.
- این شکل از بازاریابی با بازاریابی اینترنتی که منحصراً در وبسایتها انجاممیشود متفاوت است.
- دیجیتال مارکتینگ یک زمینه گسترده است، از جمله جذب مشتری از طریق ایمیل، بازاریابی محتوا، پلتفرمهای جستجو، رسانههای اجتماعی و موارد دیگر.
- یکی از بزرگترین چالشهایی که بازاریابان دیجیتال با آن روبرو هستند این است که چگونه خود را در دنیایی که بیش از حد از تبلیغات دیجیتال مارکتینگ اشباع شده است، متمایز کنند.
جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ
در چشمانداز بازاریابی دیجیتال مدرن، ابزارها و پلتفرمهای فناوری بیشماری وجود دارد که میتوانید برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی خود از آنها استفاده کنید. انتخاب بهترینها همیشه آسان نیست، ولی در دست داشتن مجموعهای جامع و کامل از این ابزارها میتواند مسیر شما را هموارتر و روشنتر کند.
اگر میخواهید بدانید در این دنیای شلوغ و اشباع شده از تبلیغات دیجیتال مارکتینگ، از چه ابزارهایی در کمپین بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید، ما در آکادمی مشاورنت جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ را برای کمک به شما گردآوری کردهایم که با استفاده از آن میتوانید برای پیشی گرفتن از رقبا در بازاریابی دیجیتال بهره ببرید.
قطعا بهترین چیز در مورد بازاریابی دیجیتال این است که شما میتوانید معیارها را اندازهگیری کنید و تلاشهای خود را در هر مرحله تجزیه و تحلیل کنید، این تجزیه و تحلیل به شما بینشی در مورد سفرهای مشتری خود میدهد، در مورد اینکه آنها که هستند، به بهینهسازی نرخ تبدیل شما کمک میکند، اثربخشی بازاریابی دیجیتال را ساده میکند و در نهایت شما را جلوتر از رقبا نگه میدارد.
اگر قصد داشته باشید یک کمپین دیجیتال مارکتینگ ترتیب دهید، از چه ابزارهایی در جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ استفاده میکنید؟ آیا شما حتی یک جعبه ابزار دارید؟ وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال به میان میآید، آکادمی مشاورنت میداند که ابزارهای زیادی وجود دارد که میتوانید از آنها برای کمک در تلاش بازاریابی خود استفاده کنید. اما محدود کردن موارد دلخواه شما میتواند مشکل باشد. هر بازاریاب دیجیتال در مورد پلتفرمها، برنامهها و ابزارهایی که برای کمک به آنها در کمپین بازاریابی دیجیتال خود استفاده میکند، ترجیحات شخصی خود را دارد. بنابراین، برای پیشی گرفتن در رقابت تنگاتنگ دیجیتال مارکتینگ، با استفاده از جعبه ابزار جامع و کاملا رایگان دیجیتال مارکتینگ در آکادمی مشاورنت میتوانید سریعتر مسیر بازاریابی دیجیتال را پیش رفته و اهداف کسبوکار خود را جامه عمل بپوشانید. در آکادمی مشاورنت چندین و چند ابزار کاربردی به طور رایگان در اختیار شما قرار دادهایم تا مسیر پیشرفت خود را به سادگی و با سرعت بیشتری طی کنید.
چه بخواهید سفر خود را برای تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال آغاز کنید، یا تخصص خود را در زمینه بازاریابی دیجیتال تقویت کنید، ایجاد و استفاده از جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ میتواند از پیشرفت شما در دنیای دیجیتال شما حمایت کند.
پلتفرمهای دیجیتال مارکتینگ
از هر کسبوکار موفقی بپرسید که از چه فناوری در طول روز استفاده میکند مسلم است که میگوید پلتفرمهای بازاریابی! زیربنای تمام فعالیتهای بازاریابی آنها پلتفرمها هستند و به وسیله آنها موفق میشوند. یکی از ویژگیهای مشترک اکثر پلتفرمهای بازاریابی این است که به نوعی، بازاریابی را خودکار میکنند و فرآیندها را کارآمدتر میکنند. نتیجه این امر، یک تیم بازاریابی سریع و هماهنگ با استراتژی است که دید کاملی نسبت به ROI (بازگشت سرمایه)، بازاریابی و تجربیات مشتری دارد.
شاید میتوان گفت همه چیز در مورد پلتفرمهای دیجیتال است. پلتفرمهای دیجیتال فضای آنلاینی هستند که در آن تبادل بین تولیدکنندگان محصولات، خدمات و اطلاعات و مشتریانشان صورت میگیرد. نقش دیجیتال در مارکتینگ و تبلیغات مسلماً بیش از هر موقعیت دیگری (حتی افراد خلاق) در مورد متخصص بودن در بسیاری از پلتفرمها است. دانستن اینکه کدام پلتفرمها برای مدیریت، برنامهریزی، ایجاد، اجرا و تخصیص کمپینهای بازاریابی دیجیتال لازم است، برای بازاریابهای دیجیتال جدید بسیار دشوار است.
پلتفرمهای دیجیتال مارکتینگ بسته به پیشنهاداتشان، فعالیتهای بازاریابی متعددی را در برمیگیرند، از رسانههای اجتماعی و بازاریابی ایمیلی گرفته تا امتیازدهی و مدیریت پیشرو و … . انواع مختلفی از پلتفرمهای بازاریابی وجود دارند که همگی با اهداف و ویژگیهای متفاوتی همراه هستند، اگرچه بسیاری از آنها در ارائههایشان مشابه هستند.
ما فهرستی از پلتفرمهایی را که هر آژانس بازاریابی دیجیتال باید به خوبی در آنها تسلط داشته باشد، تهیه کردهایم و به طور کاملا رایگان در اختیار شما قرار دادهایم.
داشتن مجموعه مناسبی از ابزارها و پلتفرمهای نرمافزاری برای مدیریت بینش دادهها، محتوا و بازاریابی دیجیتال ضروری است! بدون استراتژیهای مناسب، نمیتوانید استراتژیای ایجاد کنید که به مشتریان هدف برسد و بنابراین قادر نخواهید بود مشتری را در طی کردن مسیری که هم مطلوب اوست و هم هدف کسبوکار شماست، دنبال کنید. بنابراین آکادمی مشاورنت تصمیم گرفته است شما را در این مسیر همراهی کند و با گردآوری مجموعهای کامل و بینظیر از ابزارها و پلتفرمهای دیجیتال مارکتینگ، چراغی در مسیر پیشرفت استارتاپها و کسبوکارهای ایران عزیزمان باشد.
برای درج برخی از این ابزارها از دیام برد، اکوموتیو و اصفهان پلاس استفاده شده است.