چگونه به صورت آنلاین درآمد کسب کنیم؟

در چند سال گذشته، علاقه به راه‌های سریع کسب درآمد آنلاین، از خانه‌هایمان، در حال افزایش است. جادوی وب این است که یک کانال فروش قدرتمند، شبکه بازاریابی، و مرکز اجتماعی و همه در یکجا جمع شده‌اند. روش‌های خلاقانه زیادی برای کسب درآمد سریع آنلاین به غیر از اینفلوئنسر بودن و فروش کالاها در بازار وجود دارد. ما در این مقاله به 25 روش کسب درآمد آنلاین می‌پردازیم. شما هم می‌توانید ایده‌ و یا تجربه‌ خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

برای اینکه انتخاب بهترین راه‌های کسب درآمد آنلاین را ساده‌تر کنیم، به چند عامل کلیدی نگاه می‌کنیم:

  • نوع کسب‌وکار: آیا این ایده مبتنی بر محصول و خدمات است یا توسط مخاطبان هدایت می‌شود.
  • تلاش: به چه مقدار زمان، مهارت یا تجربه برای این ایده نیاز دارید.
  • قدرت نفوذ: چقدر موقعیت خوبی دارید تا ایده را به ایده‌ای پولساز تبدیل کنید که ارزش آن بدون نیاز به توجه مستقیم شما افزایش می‌یابد. یک ایده با قدرت نفوذ بالا، معامله 1:1 زمان با پول نیست. این به این معنی است که هر چقدر زمان صرف کنید درآمد کسب می‌کنید و اگر روزی کار نکنید درآمد نیز حذف می‌شود.
  • هزینه‌های راه‌اندازی: بودجه اولیه‌ای که برای راه‌اندازی ایده نیاز دارید.
  • پتانسیل سود: چه مقدار سود می‌توانید از ایده خود در سال انتظار داشته باشید.

1. فروش کالا به صورت آنلاین

یکی از بهترین ایده‌های پول‌ساز برای پول نقد و سریع، فروش آنلاین کالا است. برای مثال، می‌توانید لباس، مبلمان و کیف‌های دستی خودتان را بفروشید، یا می‌توانید اقلام با ارزش‌تری مانند لپ‌تاپ، تلویزیون یا تلفن را بخرید و بفروشید. می‌توانید این محصولات را به‌صورت آنلاین از طریق سایت‌ها یا از فروشگاه‌های محلی خریداری کنید، راهی عالی برای کسب درآمد سریع و کسب پول نقد اضافی.

سعی کنید محصولات خود را به جای یک پلتفرم در بازارهای متعدد بفروشید. هرچه محصولات خود را در مکان‌های بیشتری به فروش رسانید، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد بیشتری آنها را دیده و خریداری کنند. صدها سایت فروش آنلاین وجود دارد که همگی دارای جایگاه و هزینه کمیسیون خاص خود هستند. چند مثال عبارتند از:

  • دیوار
  • اینستاگرام
  • شیپور
  • تلگرام
  • فروشگاه اینترنتی خودتان

اگر از این فرآیند لذت می‌برید، می‌توانید یک کسب‌وکار قانونی راه‌اندازی کنید و هر چیزی از لباس‌های قدیمی‌ گرفته تا لوازم الکترونیکی مرمت‌شده را بفروشید.

صدها سایت فروش آنلاین با جایگاه ویژه خود وجود دارد. هر بازاری قوانین و هزینه‌های خاص خود را دارد. قبل از ثبت‌نام در یک بازار مطمئن شوید که قوانین آنها را درک کرده‌اید.

2. یک کسب‌وکار dropshipping راه‌اندازی کنید

دراپ‌شیپینگ نوعی تجارت خرده‌فروشی است که در آن فروشنده سفارشات مشتری را می‌پذیرد، اما انباری برای نگهداری از کالاهای فروخته شده، ندارد، بلکه در نوعی مدیریت زنجیره، تامین سفارشات و جزئیات حمل‌و‌نقل آن‌ها را به تولید‌کننده، عمده‌فروش یا یک خرده‌فروش دیگر تحویل می‌دهد. سپس کالا را مستقیما به مشتری ارسال می‌کند.

dropshipping را در نظر بگیرید، هزینه‌های راه‌اندازی کم است و این یک راه محبوب برای کسب درآمد آنلاین برای مبتدیان و همچنین افراد حرفه‌ای است. Dropshipping یک مدل کسب‌وکار است که در آن محصولاتی را که می‌فروشید در انبار نگهداری نمی‌کنید. در عوض، وقتی مشتری چیزی از فروشگاه شما می‌خرد، شخص ثالث سفارش را انجام می‌دهد و برای شما ارسال می‌کند.

Dropshipper‌ها می‌توانند محصولات پرطرفدار را بفروشند، محصولاتی که می‌توانید برای فروش در نظر بگیرید شامل لباس و لوازم جانبی، جواهرات، خانه، ماشین و باغ است.

3. کار آزاد را شروع کنید (Freelancer)

یک ایده کسب‌وکار خانگی که بسیار محبوب است، ارائه خدمات مستقل به مشتریان به صورت آنلاین است. نویسندگی فریلنسری، طراحی گرافیک، ورود داده‌ها، بازاریابی دیجیتال، تقریباً هر نقشی که یک کسب‌وکار آنلاین به آن نیاز دارد، به عنوان یک سرویس آزاد و فریلنسینگ قابل اجرا است.

چیزی که اکثر فریلنسرها به سرعت یاد می‌گیرند این است که وقتی کار خود را به عنوان نتیجه و رزومه خود معرفی می‌کنند، قدرت نفوذ بیشتری بر قیمتی که می‌توانند دریافت کنند، دارند.

نتیجه کارهای قبلی خود را به مشتریان بفروشید و نتایج مثبت آن را در صورت امکان از طریق شواهد مشتری مانند مطالعات موردی و توصیفات ثابت کنید.

آخرین چیزی که برای این مشاغل باید در نظر گرفت این است که، تجارت مستقیم زمان با پول است. شما می‌توانید با تعداد کمی ‌از مشتریان پول خوبی به دست آورید، اما لحظه‌ای که کار را متوقف می‌کنید، جریان نقدینگی خشک می‌شود. ممکن است بتوانید یک کسب‌وکار آزاد را به یک آژانس تبدیل کنید، جایی که با همکاری دیگران برخی از کارهای مشتری را انجام دهید.

آنچه باید بدانیم:

  • موارد، مطالعات و شواهد مشتری را جمع‌آوری کنید تا در به دست آوردن شغل بعدی به شما کمک کند.
  • فریلنسینگ یک تجارت مستقیم پول برای زمان (۱:۱) است، بنابراین ممکن است در نهایت بخواهید مدل کسب‌وکار خود را به یک دارایی مستقل تبدیل کنید.
  • به مشتریان نتیجه‌ای را که می‌توانید به دست آورید بفروشید، سپس آن را ثابت کنید.
  • ارزش خود را بدانید. شما قدرت تعیین قیمت خود را دارید.

الزامات:

  • توانایی صحبت با مشتریان و رعایت ضرب‌الاجل‌ها.
  • اتصال به اینترنت و لپ‌تاپ.
  • برای کار در بازارهای آزاد باید حداقل 18 سال سن داشته باشید.

4. محصولات سفارشی ایجاد کنید

در حالی که گزینه‌های بالا همراه با سهولت عدم نگهداری موجودی، پر سود هستند، آنها همچنین با محدودیت‌هایی همراه هستند، عمدتاً اینکه شما کنترل کاملی بر محصولی که می‌فروشید ندارید.

وقتی به اکثر برندهایی که محصولات خود را مستقیم به مصرف‌کننده می‌فروشند، فکر می‌کنید، این چیزی است که به ذهن شما خطور می‌کند: محصولات اصلی که پیشرفت‌های معناداری ایجاد می‌کنند یا جزئیات جالبی را به اقلام شناخته‌شده اضافه می‌کنند.

ساخت محصولات با دست در میان برندهای جواهرات، برندهای مد، و برندهای دکوراسیون خانه و محل کار، رایج است. این به شما کنترل کامل بر توسعه محصول و کیفیت اقلام خود را می‌دهد.

تنها اشکالات آن عبارتند از:

  • می‌تواند زمان‌بر باشد
  • هزینه‌های مربوط به ساخت محصولات با دست، هزینه مواد، ذخیره‌سازی محصولات نهایی و نیروی کار را باید در نظر بگیرید.

زمان راه‌اندازی برای این کسب‌وکار چند ساعت برای راه‌اندازی پلتفرم تجارت الکترونیک، و به‌دنبال آن هر چقدر طول بکشد تا محصولات سفارشی شما ایجاد شود.

آنچه باید بدانیم:

  • فروشندگان باید مالیات کالاهایشان را در نظر بگیرند.
  • هنگام قیمت‌گذاری اقلام خود، حتماً هزینه‌های بسته‌بندی خود را در نظر بگیرید.

۵. فروش محصولات دیجیتال

محصولات دیجیتال دارای برخی از بهترین حاشیه‌های هر محصولی هستند که می‌توانید بفروشید. هزینه‌های اولیه توسعه می‌تواند زیاد باشد، اما هزینه‌های متغیر فروش محصولات دیجیتال نسبتاً پایین است. هنگامی‌ که رسانه یا نرم‌افزار ساخته می‌شود، تحویل آن به مشتریان گران نیست.

در هسته خود، یک محصول دیجیتالی دارایی نامشهودی است که می‌توانید آن را به طور مکرر بدون ذخیره مجدد موجودی بفروشید. آنها اغلب در فایل‌های قابل دانلود مانند PDF، افزونه یا سند تعاملی ارائه می‌شوند. این محصولات به منبع خوبی برای درآمد غیرفعال تبدیل شده‌اند که بسیاری از اینفلوئنسرهای حرفه‌ای و وبلاگ‌نویسان، ‌محصولات دیجیتالی مانند راهنماها، کتاب‌های الکترونیکی، قالب‌ها، یافته‌های تحقیقاتی، طرح‌ها و آموزش‌ها را منتشر می‌کنند.

بسیاری از سازندگان، محصولات دیجیتالی تولید می‌کنند تا جریان درآمد دیگری را به کسب‌وکار اصلی خود اضافه کنند، خواه مشاوره، تحصیل یا عضویت. شما می‌توانید در توییتر و لینکدین حضور داشته باشید یا یک لیست مشترک ایمیل بسازید تا محصولات خود را تبلیغ کنید و فروش داشته باشید.

آنچه باید بدانیم:

  • یادگیری الکترونیکی به عنوان یک محصول دیجیتالی که مردم روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند بسیار محبوب شده است.
  • هیچ محدودیتی برای تعداد محصولاتی که می‌توانید بفروشید وجود ندارد. بدون موجودی، بدون تولید‌کننده، بدون حمل و نقل یا تدارکات. فقط محصولات را بازاریابی کنید.
  • درک درستی از قوانین صدور مجوز داشته باشید اگر می‌خواهید برای محصول خود مجوز دهید یا از موارد دارای مجوز استفاده کنید.

۶. وبلاگ‌نویسی را شروع کنید

احتمالاً در مقطعی از زندگی خود یک وبلاگ تجاری خوانده‌اید. کسب‌وکارها از وبلاگ‌نویسی برای به اشتراک گذاشتن دانش و بینش، ایجاد مخاطب، و کسب سرنخ و فروش بیشتر استفاده می‌کنند. وبلاگ‌‌نویسی مزایای بی‌پایانی دارد، مانند ایجاد رهبری فکری در یک صنعت و بهبود دید موتور جستجو برای یک برند.

وبلاگ‌نویسی برای کسب درآمد آنلاین فراتر از مشاغل بزرگ و چالش‌های جانبی رشد کرده است. اکنون هر کسی می‌تواند با انتشار محتوای عالی مخاطب ایجاد کند و از وبلاگ خود درآمد زیادی کسب کند. وبلاگ‌نویسان همچنین تمایل دارند رویکردی شخصی اتخاذ کنند که در مقابل دریافت اطلاعات از وبلاگ شرکت، با مخاطب مورد نظر ارتباط برقرار کنند.

مردم به دلایل زیادی وبلاگ را راه‌اندازی می‌کنند، برخی از آنها عبارتند از:

  • خروجی برای به اشتراک گذاشتن افکار، علایق یا تجربیات زندگی خود
  • بستری برای آموزش خوانندگان در مورد موضوعی که در مورد آن می‌دانند
  • راهی برای فروش محصولات یا خدمات
  • فضایی برای ساختن یک برند شخصی

در حالی که وبلاگ‌نویسی یک ایده تجاری کم‌سرمایه است، ممکن است زمان‌بر باشد تا نتیجه دهد. به احتمال زیاد، یک شبه خود را در صفحه یک نتایج گوگل پیدا نخواهید کرد. اما با داشتن جایگاه و عزم مناسب، به خوبی می‌توانید از طریق وبلاگ خود درآمد داشته باشید. تنها نیاز به راه‌اندازی یک وبلاگ و موضوعاتی دارید که هم به آنها علاقه‌مند هستید و می‌توانید راجع به آنها اطلاعات جامع و مفیدی در اختیار خوانندگان وبلاگ خود قرار دهید. در این رابطه شما باید SEO و نحوه کسب درآمد از وبلاگ را یاد بگیرید.

۷. بازاریابی وابسته (Affiliate marketing)

بازاریابی وابسته، فرآیند کسب پورسانت از طریق تبلیغ محصولات یا خدمات یک شرکت دیگر است. فکر کنید که شبیه به تبلیغات شفاهی یا حضوری است، اما از طریق اینترنت انجام می‌شود. حال به این بپردازیم که چگونه می‌توانید از بازاریابی وابسته کسب درآمد کنید؟  افراد می‌توانند برای برنامه‌های وابسته، در هر کجا که در دسترس هستند، درخواست دهند تا به عنوان یک شرکت وابسته رسمی ‌اضافه شوند. هنگامی‌ که پذیرفته شدید، راهی برای به اشتراک گذاشتن لینک محصول یا خدماتی که علاقه‌مند به تبلیغ آن هستید، دریافت خواهید کرد.

هنگامی‌که شخصی پس از کلیک روی لینک شما، محصول را خریداری می‌کند، اعتبار ارجاع را به همراه کمیسیون دریافت خواهید کرد. مقدار کمیسیون به برنامه وابسته و محصولی که فروخته می‌شود بستگی دارد.

بازاریابی وابسته، زمانی بهترین نتیجه را در پی دارد که در وب‌سایت‌های متمرکز بر محتوا به بازدیدکننده کمک کنید تا متوجه شود چرا یک محصول خاص ممکن است برای او مناسب باشد. بهینه‌سازی موتورهای جستجو SEO نیز در اینجا نقش مهمی ‌ایفا می‌کند و می‌بینید که همه از سایت‌های داخلی گرفته تا نشریات گسترده و شناخته‌شده در سطح جهانی برای عباراتی مانند «بهترین لپ‌تاپ‌های بازی 2022» رقابت می‌کنند.

آنچه باید بدانیم:

  • رشد در بازاریابی وابسته در ابتدا می‌تواند پراکنده باشد، اما اگر به آن پایبند باشید و استراتژی‌های خود را اصلاح کنید، می‌تواند به منبع عالی درآمد منفعل تبدیل شود.
  • ایجاد اعتماد با مخاطبان خود مهمترین چیزی است که باید در بازاریابی وابسته ایجاد کنید.

برای اینکار به یک وب‌سایت یا حضور در رسانه‌های اجتماعی، که در آن بتوانید محصولات را به عنوان یک شرکت وابسته تبلیغ کنید و ترافیک وب‌سایت شما یا فالوورهای رسانه‌های اجتماعی نیاز دارید.

۸. دوره‌ها و کارگاه‌های آنلاین ایجاد کنید

دلیلی وجود دارد که دوره‌های آنلاین جذابیت بسیار گسترده‌ای دارند. هنگامی ‌که یک دوره ایجاد می‌شود، تمام مزایای یک محصول دیجیتالی را به همراه دارد: هزینه‌های تحویل محصول به مشتریان بیشتر، به استثنای میزبانی، اساساً صفر است.

اشتها برای دوره‌های دیجیتال و آموزش مداوم نیز وجود دارد. بزرگترین مانع شما در واقع خود وب است، جایی که هزاران منبع شگفت‌انگیز به صورت رایگان در دسترس هستند و محتوای هر موضوعی روز‌به‌روز بهتر می‌شود.

با این حال، به یاد داشته باشید که در حالی که موضوعات بی‌شماری برای ایجاد محتوا وجود دارد، موضوعات بسیار کمتری وجود دارد که مردم مایل به پرداخت هزینه برای آن هستند. معمولاً دوره‌های پرفروش، مهارت‌های ارزشمندی را به افراد آموزش می‌دهند که به آنها کمک می‌کند در شغل خود پیشرفت کنند یا از یک سرگرمی ‌مورد علاقه خود لذت بیشتری ببرند.

برای ایجاد یک دوره محبوب و موفق، از دوره‌های پرطرفدار در موضوع خود الهام بگیرید. سپس، به بررسی‌ها نگاه کنید. چه جنبه‌هایی وجود دارد که مردم ستایش می‌کنند و از چه چیزهایی متنفرند؟ چگونه می‌توانید چیزی بهتر از آنچه قبلا ایجاد شده است ایجاد کنید؟ روی ایجاد محتوایی تمرکز کنید که بزرگترین شکایات را حل کند و در عین حال جنبه‌های مثبتی را که مردم به آنها ابراز می‌کنند تقلید می‌کند.

آنچه باید بدانیم:

  • بازخورد، دوست شماست. پس از فروختن دوره اول دوره‌های خود، از تغییر دادن آن و بهبود آن بر اساس پاسخ‌های مشتریان نترسید.
  • عناصر زنده، مانند پرسش و پاسخ زنده یا وبینار زنده، ارزش دوره شما را بالا می‌برد و آن را برجسته می‌کند.
  • ایجاد یک دوره آنلاین زمان و انرژی زیادی می‌برد، اما زمانی که دوره را ایجاد کردید، منبع درآمد غیرفعال برای شما خواهد بود.

۹. یک کانال یوتیوب راه‌اندازی کنید

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که یک ستاره یوتیوب شوید؟ سلبریتی‌های کوچک مانند رایان کاجی 10 ساله بیش از 29 میلیون دلار در سال از فروش اسباب‌بازی‌ در یوتیوب درآمد دارند. یکی دیگر از پردرآمدترین افراد در یوتیوب دیوید دوبریک است که حدود 15.5 میلیون دلار درآمد دارد و مخاطبان خود را با ویدیوهای کمیک سرگرم می‌کند.

یک کانال YouTube ایجاد کنید. این به شما کمک می‌کند مخاطبان وفاداری بسازید که مکرراً به کانال شما متصل می‌شوند و فرصت‌های بیشتری برای کسب درآمد آنلاین به شما می‌دهند. می‌توانید آموزش‌هایی ارائه دهید، محصولات را مرور کنید، از اخبار افراد مشهور مطلع شوید، هر آنچه فکر می‌کنید مخاطبانتان را علاقه‌مند نگه می‌دارد.

کلید موفقیت یک کانال یوتیوب سرگرم کردن یا آموزش با محتوای خود است. هنگامی‌ که به 1000 مشترک رسیدید، می‌توانید با تبلیغات YouTube در کانال خود درآمد کسب کنید. علاوه بر درآمد تبلیغاتی، می‌توانید به برندهای بزرگ برای فروش محصولاتشان همکاری کنید و هزینه تبلیغات دریافت کنید.

آنچه باید بدانیم:

  • می‌توانید یک کانال یوتیوب پردرآمد با جایگاه مناسب ایجاد کنید.
  • کلید یک کانال موفق یوتیوب سرگرم کردن یا آموزش با محتوای شماست.
  • برای شروع کسب درآمد به حداقل 1000 مشترک نیاز دارید.

۱۰. یک اینفلوئنسر شوید

اینفلوئنسرها یک کانال بازاریابی محبوب برای برندهای بزرگ و کوچک هستند، به طوری که 68٪ از بازاریابان ایالات متحده در شرکت‌هایی با بیش از 100 کارمند در سال 2021 با آنها کار می‌کنند. اگر دیگران می‌توانند تأثیرگذار شوند، شما نیز می‌توانید.

برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، به فالوورهای پیگیر نیاز دارید. امروزه اینفلوئنسرها نیازی به داشتن میلیون‌ها فالوور ندارند. فرصت‌هایی برای تبدیل شدن به یک نانو اینفلوئنسر یا میکرو اینفلوئنسر وجود دارد که به ترتیب اکانت‌هایی با حداکثر 10000 و 50000 فالوور هستند.

دو پلتفرم بزرگ برای این کار یوتیوب و اینستاگرام هستند.

هنگامی‌که فالوور دارید، می‌توانید به عنوان یک اینفلوئنسر از چندین راه درآمد کسب کنید:

  • هزینه پست‌های حمایت شده
  • در کنفرانس‌ها صحبت کنید
  • محصولات را در فروشگاه اینترنتی خود بفروشید
  • تبدیل به یک وابسته
  • فروش تبلیغات
  • سفیر برند شوید
  • نوشتن یک کتاب

۱۱. کتاب الکترونیکی بنویسید

داستانی در درون خود دارید که منتظر انتشار آن هستید؟ وقت آن است که شما آن کتاب الکترونیکی را بنویسید. با انتشار مستقیم آمازون، انتشار کتاب الکترونیکی آسان است. شما فقط باید محتوا را بنویسید، قالب‌بندی کنید، یک جلد ایجاد کنید، سپس آن را به صورت آنلاین منتشر و تبلیغ کنید.

از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای پیدا کردن موضوعات پرطرفدار که مردم جستجو می‌کنند استفاده کنید. اگر گیر کردید، می‌توانید از این اطلاعات برای الهام بخشیدن به روایت کتابتان استفاده کنید. بهترین نویسنده نیستی؟ این اشکالی ندارد. کسانی را استخدام کنید تا با شما روی کتاب کار کنند. آنها به شما کمک می‌کنند تا کلمات خود را به صفحه دیجیتال منتقل کنید. سپس می‌توانید با یک طراح برای ایجاد جلد و یک فریلنسر برای قالب‌بندی کتاب الکترونیکی، در صورت نیاز به کمک، همکار کنید.

برای فروش کتاب الکترونیکی خود، آن را به چند روش مختلف بازاریابی کنید. یک هدیه تعریف کنید و آن را به مدت چند روز رایگان ارائه دهید. هرچه ترافیک بیشتری به صفحه شما وارد شود، می‌توانید در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنید. این می‌تواند به بررسی‌های بیشتر منجر شود، که همچنین می‌تواند دیده شدن کتاب شما را افزایش دهد و فروش بیشتری کسب کند.

در رسانه‌های اجتماعی پیرامون موضوعی که قصد دارید در مورد آن بنویسید شرکت کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید یک کتاب دستور غذا بنویسید، می‌توانید در فیسبوک و در زندگی واقعی با غذا و جوامع آشپزی درگیر شوید. هنگامی‌که کتاب شما منتشر شد، یک جامعه قوی از مردم خواهید داشت که ممکن است آن را از شما بخرند.

آنچه باید بدانیم:

  • کتاب خود را به چندین روش بازاریابی کنید تا ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید و کتاب خود را در نتایج جستجو در رتبه بالاتری قرار دهید.
  • وقتی صحبت از بازاریابی کتاب شما می‌شود، رسانه‌های اجتماعی دوست شما هستند. از پلتفرم‌های مختلف برای به دست آوردن فالوور استفاده کنید.

۱۲. کار ترجمه انجام دهید

به چند زبان صحبت می‌کنید و می‌خواهید از اینترنت درآمد کسب کنید؟ مهارت‌های خود را در کار ترجمه بیازمایید. پنج جفت زبان برتر برای تجارت عبارتند از:

انگلیسی —> اسپانیایی

انگلیسی —> چینی

انگلیسی —> فرانسوی

انگلیسی —> آلمانی

انگلیسی —> روسی

اگر به این جفت‌ها مسلط هستید یا دانش کاری دارید، کار ترجمه ممکن است برای شما کار مناسبی باشد. شما باید ثابت کنید که می‌توانید بین دو زبان ترجمه کنید، بنابراین قبل از شروع درخواست برای شغل، نمونه‌هایی را ایجاد کنید. این نمونه‌ها باید در مورد انواع متنی باشد که می‌خواهید ترجمه کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید وبلاگ‌ها را ترجمه کنید، نمونه‌کارهای خود را با مقالات مرتبط از ناشران رسانه‌های برتر در وب پر کنید.

اگر ترجمه کاری است که برای مدت طولانی قصد انجام آن را دارید، به یاد داشته باشید که به مطالعه زبان(های) که اکنون ترجمه می‌کنید ادامه دهید تا با اصطلاحات عامیانه و باطنی زبان به روز بمانید.

۱۳. فروش عکس به صورت آنلاین

وب مکانی زیبا برای عکاسان است. چه با جدیدترین آیفون یا آخرین دوربین DSLR کانن عکاسی کنید، می‌توانید به‌عنوان یک عکاس، عکس‌ها را به‌صورت آنلاین بفروشید.

می‌توانید پرینت‌های پرطرفدارترین عکس‌های خود را از طریق فروشگاه آنلاین خود بفروشید، بنابراین به پلتفرم‌های خارجی کارمزد یا کمیسیون پرداخت نکنید. اما این تنها یک جریان درآمد است. همچنین می‌توانید با سرویسی مانند Printful شریک شوید تا عکس‌های خود را روی محصولاتی مانند لباس، کیف تلفن، بالش و موارد دیگر قرار دهید. تا زمانی که محصول شما به فروش نرسد، مجبور نیستید چیزی به Printful پرداخت کنید.

همچنین می‌توانید عکس‌های خود را به سایت‌های عکس سهام آنلاین مانند Alamy یا 500px بفروشید. اگر کاملاً جدید هستید، می‌توانید عکس‌های خاصی را به صورت رایگان به سایت‌هایی مانندBurst  ارسال کنید، جایی که میلیون‌ها نفر عکس‌های استوک پروژه‌های خود را پیدا می‌کنند. این به ایجاد آگاهی برای برند و استعداد شما کمک می‌کند، که می‌تواند منجر به فروش آینده شود.

آنچه باید بدانیم:

  • ایجاد آگاهی از برند خود، حتی اگر مجبور باشید این کار را به صورت رایگان انجام دهید، در دراز مدت ارزش آن را خواهد داشت.
  • بسیاری از بازارهای عکس تنها درصدی از فروش خود را از شما دریافت می‌کنند. شما همچنین می‌توانید یک فروشگاه آنلاین بسازید و چاپ‌های خود را در آنجا بفروشید.

۱۴. مشاور رسانه‌های اجتماعی شوید

یکی دیگر از گرایش‌های کسب درآمد آنلاین، تبدیل شدن به مشاور رسانه‌های اجتماعی است. سازندگان موفق در پلتفرم‌هایی مانند TikTok و Instagram مهارت‌های خود را برای فروش ارائه می‌دهند.

به‌عنوان مشاور رسانه‌های اجتماعی، برندها برای ایده‌های خلاقانه، توسعه استراتژی محتوا، تولید ویدیو و موارد دیگر با شما تماس خواهند گرفت. این یک فرصت درآمدزایی هوشمند دیجیتال است زیرا می‌توانید تجارت را از طریق تلفن هوشمند اداره کنید.

هدف شما افزایش آگاهی و مخاطبان یک برند خواهد بود. شما باید بدانید که چگونه ویدیوهای وایرال ایجاد کنید و یک انجمن را مدیریت کنید.

۱۵. یک پادکست راه‌اندازی کنید

پادکست‌ها هر سال محبوب‌تر می‌شوند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که تعداد شنوندگان پادکست در سال 2021 نسبت به سال قبل 10.1 درصد افزایش یافته است.

اگر ارزش محتوا را برای برند خود بدانید، پس ارزش پادکست را هم می‌دانید. این به شما امکان می‌دهد از طریق افرادی که صدا را ترجیح می‌دهند، به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کنید که ممکن است از طریق محتوای طولانی یا متنی پیدا نکنید.

نیازی نیست که یک فرد فنی باشید و شروع آن به پول زیادی نیاز ندارد. بهتر از همه، لازم نیست یک وبلاگ‌نویس یا اینفلوئنسر محبوب باشید تا به یک پادکستر موفق تبدیل شوید.

همانطور که پادکست خود را ایجاد می‌کنید، راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از پادکست شما وجود دارد:

  • معاملات اسپانسری
  • مشارکت‌های وابسته
  • ارائه محتوای ممتاز
  • کمک‌های مالی
  • شبکه‌های تبلیغاتی
  • فروش کالا
  • میزبانی رویدادهای زنده

۱۶. کتاب‌های صوتی 

آیا کتاب‌های صوتی و خواندن با صدای بلند را دوست دارید؟ یا شاید شما صدای ساموئل ال جکسون را دارید و می‌خواهید آن را با جهان به اشتراک بگذارید. در هر صورت، با تبدیل شدن به یک راوی کتاب صوتی، از آن صدای شگفت‌انگیز به خوبی استفاده کنید. این یک تئاتر سرگرم‌کننده است زیرا شما فقط کلمات یک کتاب را نمی‌خوانید، بلکه داستان را برای شنوندگان زنده می‌کنید.

راویان کتاب صوتی اغلب به عنوان فریلنسر کار می‌کنند. سازماندهی، حرفه‌ای بودن و تعیین ضرب‌الاجل‌ها، مهارت‌های کلیدی روایتگری هستند.

تبدیل شدن به یک راوی کتاب صوتی ممکن است یک شبه پولی برای شما به ارمغان نیاورد، اما برای کسانی که به آن علاقه دارند، شغلی رویایی است. برای شروع، داوطلب مطالعه به عنوان یک سرویس عمومی‌ شوید. این کار مهارت‌های روایتگری و نمونه کار شما را تقویت می‌کند، به‌علاوه اینکه برای دیگران نیز مفید است پس یک معامله برد-برد است.

شبکه‌سازی کلید روایتگری است. یک وب‌سایت ایجاد کنید و پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود را برای نشان دادن استعدادهای خود راه‌اندازی کنید. نمونه‌هایی از کتاب‌های صوتی خود را پست کنید و آنها را به راحتی در وب‌سایت خود در دسترس قرار دهید. وقتی استخدام‌کننده‌ها یا شرکت‌ها به دنبال شما می‌آیند، می‌خواهند قبل از تماس، بدانند که شما صدای مناسبی هستید.

آنچه باید بدانیم:

شبکه‌سازی ضروری است، بنابراین به ملاقات‌ها، رویدادهای شبکه‌های کتاب صوتی و رسانه‌های اجتماعی بپیوندید تا نام خود را به گوش دیگران برسانید.

یک وب‌سایت ایجاد کنید یا راهی برای ارسال نمونه روایات خود در یک مکان متمرکز پیدا کنید تا بتوانید مشتریان احتمالی را به آنجا معرفی کنید.

۱۷. خرید و فروش نام دامنه 

چه یک خرده فروش بزرگ یا یک کسب‌وکار کوچک باشید، انتخاب یک نام دامنه به یاد ماندنی و چشم‌نواز برای وب‌سایت خود بخش مهمی‌ از موفقیت کسب‌وکار شما است. در سال 2021، بیش از 1.8 میلیارد وب‌سایت در جهان وجود داشت و هر یک از این وب‌سایت‌ها به یک نام دامنه نیاز داشتند.

بسیار شبیه کتاب‌های مصور یا ارزهای دیجیتال، می‌توانید نام دامنه را برای کسب سود بخرید و بفروشید. اگر به وب‌سایت‌های خرید دامنه مانند Namecheap، GoDaddy و Hover بروید، می‌توانید هر تعداد دامنه که می‌خواهید خریداری کنید. اما ترفند یافتن نام‌های دامنه ارزشمند است.

دامنه‌هایی وجود داشته اند که به قیمت 9 رقم فروخته شده‌اند – مانند Cars.com که به قیمت 872 میلیون دلار فروخته شد – اما این دامنه‌ها بسیار اندک هستند.

خرید و فروش نام دامنه راهی برای کسب درآمد سریع نیست. بسیاری از اوقات، شما مجبور هستید ماه‌ها یا حتی سال‌ها روی یک دامنه منتظر بمانید.

۱۸. روی متاورس سرمایه‌گذاری کنید

متاورس یک دنیای مجازی است که در آن کاربران می‌توانند با هم تعامل داشته باشند و کارهایی را که در زندگی واقعی انجام می‌دهند را در واقعیت مجازی انجام دهند. به عنوان مثال، در متاورس، می‌توانید کارهایی مانند:

  • خرید، فروش و اجاره ملک دیجیتال
  • پیدا کردن کار
  • تبلیغ برای یک کسب‌وکار
  • ایجاد تجربیات
  • باز کردن یک کسب‌وکار یا فروشگاه

راهی که می‌توانید در متاورس شرکت کنید، پیوستن به یک پروژه متاورس مانند Axie Infinity یا The Sandbox است. شما با سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال آن پروژه مشارکت می‌کنید. به عنوان مثال، Axie Infinity از AXS و The Sandbox از SAND استفاده می‌کند (یعنی PayPal و کارت‌های اعتباری در متاورس بی فایده هستند).

توجه داشته باشید: پروژه‌های متاورس با ارزهای دیجیتال مرتبط هستند، بنابراین احتمال بازده بالا در مدت زمان کوتاه وجود دارد، اما در کنار آن، ریسک بالایی نیز وجود دارد.

متاورس می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پرخطر باشد، اما اگر بتوانید در طبقه همکف یک پروژه متاورس رو به رشدی که در نهایت محبوبیت پیدا می‌کند وارد شوید، پتانسیل بازده بالایی نیز وجود دارد.

۱۹. معلم آنلاین شوید

در طول کرونا، آموزش، مجازی شد. مدارس و دانشگاه‌ها به کلاس‌های کاملاً آنلاین روی آوردند. انتظار می‌رود در سال 2022، کسب‌وکار تدریس خصوصی آنلاین تنها در ایالات متحده به 1.5 میلیارد دلار برسد.

اگر از دیدن روشن شدن نور در چشمان افراد وقتی در نهایت مفهومی‌ را درک می‌کنند لذت می‌برید، این گزینه مناسبی برای شماست. شما باید تصمیم بگیرید که در چه موضوعاتی احساس راحتی می‌کنید که به دیگران کمک کنید و ساعت‌ها و نرخ‌های خود را تعیین کنید.

اکثر سایت‌های فریلنسری به نوعی مدرک نیاز دارند که نشان دهد شما از موضوعی که می‌خواهید به آن آموزش دهید اطلاع دارید. معمولاً به صورت آزمون یا گواهی یا دیپلم است.

اکثر سایت‌های فریلنسری نیز برای برداشت از پرداخت‌های شما، کارمزد تراکنشی دریافت می‌کنند.

برای آموزش خصوصی موارد زیر مورد نیاز است:

  • دانش در مورد موضوعی که می‌خواهید آموزش دهید.
  • کامپیوتر و اتصال به اینترنت.
  • مجوزها یا مدارک لازم توسط سایت فریلنسری که از آن استفاده می‌کنید.

۲۰. یک برنامه یا اپلیکیشن ایجاد کنید

اگر توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس نیستید، احتمالاً به این ایده پول‌ساز نگاه می‌کنید و کمی‌گیر کرده‌اید. خوشبختانه، با این حال، می‌توانید فردی با مهارت‌های برنامه‌نویسی را استخدام کنید تا یک برنامه برای شما بسازد. سایت‌هایی مانند پونیشا شما را با بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن مرتبط می‌کنند که آماده همکاری با کارآفرینان هستند تا دیدگاه خود را به واقعیت تبدیل کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ایده اپلیکیشن منحصربفرد داشته باشید، مخاطبانی را که می‌خواهید هدف قرار دهید شناسایی کنید و یک تصویر برند برای محصول خود ایجاد کنید.

برنامه‌نویسی که استخدام می‌کنید به امور مربوط به توسعه رسیدگی می‌کند. وقتی نوبت به کسب درآمد از اپلیکیشن شما می‌رسد، بهترین گزینه اضافه کردن آن به گوگل‌پلی و اپ‌استور خواهد بود. و اگرچه ممکن است غیر‌منطقی به نظر برسد، داشتن یک برنامه رایگان می‌تواند به شما کمک کند تا چیزی بیشتر از یک برنامه پولی داشته باشید. با یک برنامه رایگان، می‌توانید تبلیغات یا ویژگی‌های ممتاز را برای کمک به کسب درآمد اضافه کنید. از آنجایی که اپلیکیشن رایگان حجم بیشتری از افراد را جذب می‌کند، فروش آن‌ها برای شما آسان‌تر خواهد بود.

۲۱. یک نویسنده شوید

با افزایش علاقه به بازاریابی محتوا، شرکت‌های بیشتری به دنبال نویسندگانی هستند که بتوانند ویژگی‌های وب خود را با محتوای عالی پر کنند. راز موفقیت به عنوان یک نویسنده این است که روی یک موقعیت خاص تمرکز کنید. بسیاری از نویسندگان سعی می‌کنند کلی‌گرا باشند و برای طیف وسیعی از مقوله‌ها، از مواد غذایی گرفته تا فناوری، می‌نویسند. با این حال، داشتن تمرکز ویژه به عنوان یک نویسنده، شما را متمایز می‌کند و جذب مشتری در بازار هدف خود را آسان تر می‌کند.

وقتی با تجربه و متخصص شوید، می‌توانید دیدگاه متفاوتی را به یک محتوا اضافه کنید. این بدان معناست که شما فقط همان چیزی را که هر نویسنده دیگری آنلاین می‌گویید، نمی‌گویید. و این همان چیزی است که برندها واقعاً می‌خواهند برای آن هزینه بپردازند – افکار، تجربیات و دیدگاه‌های داخلی شما در یک جایگاه.

هنگام درخواست برای مشاغل نوشتن، مطمئن شوید که نمونه‌های مربوطه را برای استخدام‌کننده ارسال کنید. اگر کسی نمونه نوشتار بازاریابی را درخواست کرد، یک نمونه نوشتار بازاریابی برای او ارسال کنید. مقاله مالی نفرستید یا یک مقاله در مورد تناسب اندام. استخدام کردن شما برای یک مدیر سخت می‌شود اگر اطمینان پیدا نکندکه شما چقدر صنعت این حوزه را درک می‌کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط