نرخ تبدیل اشتراک در خبرنامه (Newsletter Signup Conversion Rate)

امروزه یکی از بهترین و پربازده‌ترین روش‌های فروش بیشتر، ارسال خبرنامه برای مشتریان می‌باشد. لذا ارزیابی شاخصی که نرخ تبدیل اشتراک در خبرنامه را نشان دهد، ضروری است. شما با استفاده از این شاخص، می‌توانید دریابید که چه تعداد از کاربرانی که از سایت و یا صفحه فرود شما بازدید کرده‌اند، فزم عضویت در خبرنامه وب‌سایت شما را پر کرده‌اند.

نحوه محاسبه نرخ تبدیل اشتراک در خبرنامه

 ۱۰۰  ×  [ کل افرادی که فرم ثبت‌نام را دیده‌اند / تعداد بازدیدکنندگانی که فرم عضویت را پر کرده‌اند ] = نرخ تبدیل اشتراک در خبرنامه
 

برای محاسبه این شاخص کافیست، تعداد کسانی که فرم ثبت‌نام وب‌سایت را پر کرده‌اند بر کل افرادی که فرم ثبت نام را مشاهده کرده‌اند تقسیم کنید. به عنوان مثال اگر ۱۰۰۰ نفر فرم ثبت‌نام شما را مشاهده کرده باشند و از این هزار نفر تنها ۱۵ نفر فرم عضویت در خبرنامه را پر کرده باشند در این صورت نرخ تبدیل شما برابر خواهد بود با : ۱.۵ درصد

 

شما با ارزیابی این شاخص می‌توانید میزان اثر‌گذاری محتوا، جایگاه و نوع فرم ثبت‌نام خود را بسنجید. اگر نرخ تبدیل اشتراک در خبرنامه شما پایین است بهتر است به نکات ذیل توجه کنید :

  • زمان‌بندی: ایجاد اختلال و مزاحمت برای بازدیدکنندگان وب‌سایت با وادار کردن آنها به ثبت‌نام در خبرنامه قبل از اینکه بازدید‌کننده با سایت آشنا شده باشد، نرخ ثبت‌نام در خبرنامه را کاهش خواهد داد.
  • محل استقرار فرم‌ها: صفحه اول سایت معمولا محل مناسبی برای پرسیدن سوال و درخواست عضویت در خبرنامه نیست. بهتر است از افرادی که به وب‌سایت شما علاقه نشان داده‌اند درخواست عضویت در خبرنامه وب‌سایتتان را داشته باشید. به عنوان مثال : احتمالا کسانی که بیش از یک صفحه از وب‌سایت شما را مشاهده کرده‌اند و یا از صفحه قیمت‌های شما بازدید کرده‌اند، افراد مستعدتری برای ثبت‌نام در خبرنامه شما هستند.
  • نحوه بیان: سوالات شما باید هوشمندامنه باشد، اگر از افراد پرسش‌هایی به صورت بله – خیر بپرسد، مسلماً پاسخ‌هایی به همین صورت دریافت می‌کنید که چندان مفید نیستند. همچنین پرسش‌هایی به صورت “چرا…؟” (مثلا “چرا در خبرنامه ما ثبت‌نام نمی‌کنید؟”) ممکن است اتهام‌آور به نظر برسند. بهتر است خود شما انواع پرسش‌های مختلف را امتحان کنید و مشخص کنید کدامیک برای شما منجر به دریافت پاسخ‌هایی مفید می شوند. سطر اول هر فرم مهمترین CTA(Call To Action) موجود در صفحه پس از متن دکمه عضویت است.

ارزیابی به تنهایی این شاخص، نمی‌تواند تحلیل درستی از وضعیت بازاریابی ایمیلی به شما بدهد. لذا بهتر است این شاخص را در کنار دیگر شاخص‌های بازاریابی دیجیتال ارزیابی کنید.

شاخص‌های مرتبط با استارتاپ‌ها و KPI ها 

اگر قصد دارید از شاخص نرخ تبدیل اشتراک در خبرنامه در داشبورد خود استفاده کنید، بهتر است شاخص‌هایی مانند شاخص‌های زیر را نیز برای افزودن به داشبورد خود بررسی کنید.

برای محک زدن نرخ تبدیل عضویت در خبرنامه، باید مولفه‌های مختلفی را در نظر بگیرید. اگر  از بازاریابی درونگرا را به عنوان متودولوژی بازاریابی انتخاب کرده باشید، نرخ ۲% پایه مناسبی برای این شاخص کلیدی عملکرد است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط