تعداد مکالمه هر پشتیبان با مشتری (Conversations Per Teammate)

این شاخص تعداد مکالمه مشتریان با هر عضو تیم پشتیبانی را اندازه‌گیری می‌کند که معمولا به صورت روزانه اندازه‌گیری و پیگیری می‌شود.
جف گاردنر مدیر بخش پشتیبانی مشتری intercom در مورد این شاخص اینگونه می‌گوید:
ما در intercom تعداد مکالمات مشتریان با هر عضو تیم پشتیبانی را پیگیری می‌کنیم. این یک شاخص عالی برای این موضوع است که چه زمانی و در کجا، تیم شما نیاز به پشتیبانی و کمک دارد.

نحوه محاسبه تعداد مکالمه هر پشتیبان با مشتری 

این شاخص به راحتی با محاسبه مجموع تعداد مکالماتی که هر عضو تیم پشتیبانی با مشتری دارد اندازه‌گیری می‌شود. در حالی که می‌شود آن را به صورت دستی محاسبه کرد، اما نرم‌افزارهای پشتیبانی هم معمولا این کار را انجام می‌دهند. این شاخص را می‌توان به صورت روزانه، ماهانه و یا سالانه پیگیری کرد ولی معمول‌ترین روش ، اندازه‌گیری به صورت روزانه است.
به کمک این شاخص می‌توانید پهنای باند تیم خود را پایش کنید و هر زمان که یکی از اعضای تیم پشتیبانی شما نیاز به کمک دارد می‌توانید آن را یاری کنید . علاوه بر اینها می‌توانید نحوه تقسیم حجم کاری بین اعضای تیم را نیز مشاهده کنید.
 
قطعا تمام مکالماتی که بین مشتریان با اعضای تیم پشتیبانی شما برقرار می‌شوند یکسان نیست. گاهی ممکن است یکی از اعضای تیم پشتیبانی شما، بیشتر روز خود را صرف پاسخگویی به سوالات چالش‌انگیر بکند درحالی که دیگر اعضای تیم پشتیبانی شما، انبوهی از سوالات ساده و متداول را پاسخ داده است. در این شرایط ارزیابی این شاخص به تنهایی گمراه کننده خواهد بود. لذا تنها کمیت پاسخگویی به سوالات مهم نیست بلکه کیفیت پاسخگویی و رضایتمندی مشتری از پاسخ دریافتی نیز باید ارزیابی شود. همانطور که قبلا نیز گفتیم، پایش یک شاخص به تنهایی گمراه‌کننده خواهد بود.

شاخص‌های مرتبط با استارتاپ‌ها و KPI ها

اگر شما به دنبال افزودن شاخص تعداد مکالمه هر پشتیبان با مشتری به داشبورد پشتیبانی خود هستید، ممکن است بخواهید معیارهای مرتبط زیر را نیز به داشبورد خود اضافه نمایید:

  1. حجم درخواست‌های پشتیبانی ( Ticket Volume )
  2. رضایت مشتری (CSAT )
  3. تعداد درخواست‌های متداول

تعداد مکالماتی که هر عضو تیم پشتیبانی شما پاسخ می‌دهد متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال: اگر شما پشتیبانی ۲۴ ساعته داشته باشید، برخی از اعضای تیم پیشتیبانی شما با توجه به زمان و مکان مشتریانتان، به احتمال زیاد به تعداد بیشتری درخواست پشتیبانی پاسخ می‌دهند. پس اگر می‌خواهید یک معیار در هر روز برای تیم خود تخمین بزنید، تعداد کلی مکالمات انجام‌گرفته در هر هفته را بر تعداد روزی که شما از مشتری پشتیبانی می‌کنید تقسیم کنید و عدد حاصل را بر تعداد اعضای تیم پشتیبانی خود تقسیم کنید. شما با استفاده از عدد حاصله می‌توانید، تغییرات فشار کاری را را بررسی کنید.

۳. تعداد درخواست‌های متداول (Most Common Issues)

شاخص تعداد درخواست‌های متداول، نشان‌دهنده حجم درخواست‌های پشتیبانی در یک موضوع خاص می‌باشد یا به عبارت دیگر بیانگر متداول‌ترین درخواست‌های پشتیبانی به تفکیک موضوعی است.

نحوه محاسبه تعداد درخواست‌های متداول

برای محاسبه این شاخص، شما باید متداول‌ترین مسائل و سوالات مشتریان مانند: مشکلات در ثبت‌نام، مشکلات در فرآیند خرید و … را مشخص کنید و در مرحله بعد، تعداد درخواست‌های پشتیبانی در هر مورد را در یک دوره زمانی که می‌تواند روزانه، هفتگی و یا ماهانه باشد، تعیین کنید. به این صورت شما می‌توانید مسائل و سوالات عمده مشتریان خود را دریابید و از مشکلات محصول و خدمت خود آگاه شوید.

شناسایی درخواست‌های متداول پشتیبانی تاثیری متقابل روی تیم شما می‌گذارد. به عنوان مثال حجم بالایی از درخواست‌های پشتیبانی در مورد یک ویژگی خاص، ممکن است تیم توسعه محصول شما را به طراحی مجدد آن ویژگی وادار کند و یا تیم پشتیبانی مشتری شما پیش‌بینی کند که تعداد زیادی از مشتریانی که درخواست لغو اشتراک یا لغو خرید را داشته‌اند از این ویژگی استفاده می‌کردند و این روند در آینده نیز ممکن است ادامه داشته باشد.

 

بهتر است درخواست‌های پشتیبانی با یک موضوع خاص که حجم کمتری از درخواست‌ها را تشکیل می‌دهند، در دوره زمانی طولانی‌تری مورد بررسی قرار گیرند تا شما بتوانید تمام روندهایی که ممکن است بر کسب‌وکار شما تاثیر بگذارد را شناسایی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط