دیوارتان از صدها ایده پوشیده شده پس زمان آن رسیده که دست به گزینش بزنید. امیدبخشترین ایدهها کداماند؟ از ماتریس نوآوری و سیستم امتیازدهی ارائه شده در این صفحه برای گزینش بهترین ایدهها استفاده کنید.
ماتریس نوآوری تجسمی است از اینکه چگونه میتوانید انواع مختلف نوآوری را بر اساس هر هدفی که برای یک دیدگاه خاص ضروری است به راحتی شناسایی کنید. به عنوان مثال، نحوه سرعت بخشیدن به نوآوری، درک مکان نوآوری، درک نحوه مدیریت نوآوری و غیره را بدانید.
ماتریس نوآوری را میتوان از دیدگاهها و عناصر مختلف برای دستهبندی موارد زیر استفاده کرد:
- برای تعیین منشاء نوآوری
- تعیین ارتباط استراتژیک
- برای تعیین اینکه از چه سیستمی استفاده شود
دیدگاههای مختلف دلایل مختلفی برای شناسایی انواع مختلف نوآوری دارند. اول اینکه بتوانید انواع مختلف فرصتها را دنبال کنید. دوم اینکه بتوانیم یک سبد متوازن و استراتژی نوآوری ایجاد کنیم. و دلیل سوم این است که بتوانیم نوآوری را مدیریت کنیم.
با استفاده از یک ماتریس نوآوری، میتوانید محصولات جدید را ترسیم کنید، از پیشرفتهای تدریجی گرفته تا پیشرفتهای انقلابی و به وضوح مکانهایی که منابع مورد نیاز است را شناسایی کنید، تعیین کنید که چه تلاشهای نوآوری دیگری میتواند از محصول حمایت کند، و ببینید کجا تلاشها باید هماهنگ شوند.
ماتریس نوآوری ابزاری استراتژیک است که میتواند به رهبران کسبوکار کمک کند فرصتهای نوآوری را در سازمان خود شناسایی و اولویتبندی کنند. این چارچوبی برای تجزیه و تحلیل و ارزیابی فرصتهای بالقوه فراهم میکند که میتواند به آنها کمک کند روی امیدوارکنندهترین رویکرد برای رشد تمرکز کنند.