سطح‌ آمادگی سرمایه‌گذاری

INVESTMENT READINESS LEVEL

آمادگی سرمایه‌گذاری عبارت است از «ظرفیت یک شرکت برای درک و برآوردن نیازها و انتظارات خاص سرمایه‌گذاران» و نقش مهمی در شکل‌گیری اینکه آیا یک کسب‌وکار بودجه سرمایه‌گذار دریافت می‌کند یا خیر، دارد.

با سطح آمادگی سرمایه‌گذاری، اکنون راهی برای تعیین کمیت پیشرفت یک محصول، پروژه یا شرکت دارید که به شما در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری کمک می‌کند، خواه رهبر تیم، مدیر یا سرمایه‌گذار باشید.

پروژه، محصول یا شرکت در چرخه عمر خود کجاست؟ مانند تمام بوم‌ها، سطح آمادگی سرمایه‌گذاری به گونه‌ای طراحی شده است که امکان گفتگوی غنی و استراتژیک را فراهم کند، در این مورد، با استفاده از مجموعه معیارهای رایج، مربوط به مدل کسب‌و‌کار پروژه، محصول یا شرکت مورد نظر، به عنوان مبنای گفتگو این بوم نیز یک ابزار تجویزی است. صرف‌نظر از جایی که پروژه، محصول یا شرکت شما در فرآیند طراحی قرار دارد، نقطه عطف بعدی بلافاصله مشخص می‌شود.

بسیاری از مدیران پروژه، مدیران محصول و کارآفرینان تنها به عرضه محصول بعدی یا ارائه یک نمایش یا دمو عالی اهمیت می‌دهند. با این حال، هنگام استفاده از فرآیند طراحی، آنها باید بر به حداکثر رساندن یادگیری متمرکز شوند.

چند مصاحبه، تکرار، محور، راه‌اندازی مجدد، آزمایش و حداقل محصولات قابل دوام را پشت سر گذاشتند؟ از آن چه آموختند؟ و این چه تاثیری بر تصمیمات آنها داشت؟ شواهدی که قدم بعدی آنها را تایید می‌کند چیست؟

چه آنها در حال ارائه بروزرسانی پروژه یا ارائه به سرمایه‌گذاران باشند، در هنگام استفاده از سطح آمادگی سرمایه‌گذاری باید تمرکز بر نحوه جمع‌آوری شواهد و تأثیر آن بر درک آنها از مدل‌های تجاری اساسی باشد.

سطح آمادگی سرمایه‌گذاری مجموعه‌ای از معیارهای «چگونه کار می‌کنیم» را ارائه می‌کند. همچنین زبان و معیارهای مشترکی ایجاد می‌کند که سرمایه‌گذاران، گروه‌های نوآوری شرکتی و کارآفرینان می‌‌توانند به اشتراک بگذارند. به اندازه کافی انعطاف‌پذیر است که برای مدل‌های تجاری خاص صنعت اصلاح شود. این بخشی از مجموعه بسیار بزرگ‌تری از بوم‌ها برای کسانی است که نوآوری‌های شرکتی و شتاب‌دهنده‌ها را مدیریت می‌کنند.

5 گام برای آمادگی سرمایه‌گذار

  • موقعیت شما در بازار چیست و چگونه می‌توانید از آن محافظت کنید؟
  • چگونه می‌خواهید وارد بازارهای هدف خود شوید؟
  • آیا می‌توانید توضیح دهید که محصول شما چگونه تکامل خواهد یافت؟
  • نقشه راه محصول شما چگونه است؟
  • در مورد کشش گذشته شما چطور؟
  • تیم موسس شما چقدر همسو هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *