بوم پرسونا

Persona Canvas

از بوم پرسونا می‌توان چهره و نامی به بخش مشتری بخشید و قدم گذاشتن در کفش مشتری را تجربه کرد. پرسونا‌ها صحبت در مورد مشتریان و ویژگی‌های آنها را ملموس‌تر کرده و مراجعه به الگوی ویژگی‌ها را آسان‌تر می‌کنند. پرسونا‌ها ایجاد و اشتراک مدل‌های ذهنی را ممکن می‌کنند که در مورد چندین نوع مشتری زبان مشترک دارند.

نحوه استفاده از بوم پرسونا

اگر تا به حال با طراحی یا طراحان کار کرده‌اید، به احتمال زیاد مشاهده کرده‌اید که انواع مختلفی از شخصیت‌ها برای درک اینکه مشتری یا کاربر کیست استفاده می‌شوند. این بوم به شما کمک می‌کند تا شخصیت‌های شخصی خود را بسازید.

چه موقع باید از بوم پرسونا استفاده کرد؟

  • وقتی روی هر چیزی که مربوط به مشتری است کار می‌کنید
  • هنگام ایجاد یک کمپین بازاریابی/فروش جدید
  • هنگام ساخت یک محصول یا خدمات کاملاً جدید
  • زمانی که احساس می‌کنید تیم شما روی یک هدف متمرکز نیست

چندین مزیت عالی برای ایجاد یک شخصیت وجود دارد (یا تعداد کمی، اگر پایگاه مشتریان متنوعی دارید). اولین و مهم‌ترین مورد این است که وقتی این شخص را روی کاغذ ایجاد می‌کنید، نامی برای او قائل شوید، همدردی شما و تیمتان با او آسان‌تر خواهد بود. همچنین تضمین می‌کند که هر یک از شما همیشه هم‌نظر باشید، چه کار بر روی یک پروژه و چه تمرکز بر یک هدف خاص برای ایجاد یک کمپین بازاریابی یکسان. بیایید بوم شخصی کاربر را تجزیه کنیم:

1. نام و نقش
2. نیازها
3. ترس و سردرد
4. امیدها و فرصت‌ها
5. روندهای مثبت و منفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *