ارزش پیشنهادی شرکت شما هسته اصلی مزیت رقابتی شماست. این به وضوح بیان میکند که چرا شخصی میخواهد به جای رقیب از شرکت شما خرید کند. بنابراین چگونه میتوانید یک بیانیه ارزش پیشنهادی بنویسید که به اندازه کافی قوی باشد تا نرخ تبدیل و فروش را بالا ببرد؟
ارزش پیشنهادی یکی از مهمترین عوامل تبدیل است. یک پیشنهاد ارزش عالی میتواند تفاوت بین از دست دادن فروش و به دست آوردن آن باشد. به همین دلیل، مهم است که یک بوم ارزش پیشنهادی را ایجاد کنید که محصولات و خدمات شما را به طور دقیق نشان دهد و روشن کند که چرا بهترین انتخاب هستید.
بوم ارزش پیشنهادی یک ابزار بصری است که به شما کمک میکند محصول یا خدمات کسبوکار خود را حول نیازهای مشتریان خود قرار دهید. هدف بوم ارزش پیشنهادی این است که مشخص کند کسبوکار شما چه ارزشی را در بازار ارائه میکند و چگونه. میتوانید هنگام معرفی یک پیشنهاد جدید به بازار یا هنگام تقویت یک پیشنهاد موجود، از این بوم استفاده کنید. بوم ارزش پیشنهادی چارچوبی است که میتواند این اطمینان را ایجاد کند که یک محصول یا خدمات حول ارزشها و نیازهای مشتری قرار میگیرد.
بوم ارزش پیشنهادی از چه قسمتهای تشکیل شده است؟
بوم پیشنهاد ارزش از دو جزء اصلی تشکیل شده است: نمایه مشتری و نقشه ارزش و 6 مولفهای که در بوم ارزش پیشنهادی برجسته شدهاند عبارتند از: مشاغل مشتری، دردهای مشتری، دستاوردهای مشتری، محصولات و خدمات شما، مُسَکنها و عوامل ایجادکننده سود.
مدلها و استراتژیهای بزرگ کسبوکار مبتنی بر ارزشهای پیشنهادی عالیاند. ارزشهای پیشنهادی عالی بر کارهایی که باید انجام شودِ مشتری متمرکزند.
بوم ارزش پیشنهادی به شما کمک میکند کارهای مشتری را طراحی و اعتبارسنجی کنید.
چرا از بوم ارزش پیشنهادی استفاده کنیم؟
- پروفایل مشتریان خود را دقیقاً تعریف کنید: کارهای عمده مشتری خود را شناسایی کنید، دردسرهایی که هنگام تلاش برای انجام کارهایی که باید انجام دهند و دستاوردهایی که با انجام کارهایشان دریافت میکنند.
-
ارزشی را که ایجاد میکنید تجسم کنید: مهمترین اجزای پیشنهاد خود را تعریف کنید، اینکه چگونه درد را تسکین میدهید و برای مشتریان خود سود ایجاد میکنید.
-
دستیابی به تناسب محصول و بازار: ارزش پیشنهادی خود را بر اساس بینشهایی که از شواهد مشتری به دست آوردهاید تنظیم کنید و به تناسب محصول با بازار برسید.