بوم محیط چارچوب ماست که به شما کمک میکند محیط را بشناسید. این به شما کمک میکند در خارج از شرکتتان به دنبال عوامل محرک بگردید و درباره نیروهایی که کسبوکارتان را الان و در آینده شکل میدهد گفتوگو کنید.
کاربرد ماتریس محیط
بوم محیط به شما و تیمتان کمک میکند تا تفکر خود را فراتر از مرزهای محصول، خدمات و سازمان خود گسترش دهید تا گفتگوی عمیقتری در مورد آنچه در دنیای اطراف شما میگذرد و تغییراتی که بر تجارت شما در آینده تأثیر میگذارد داشته باشید.
Context Map Canvas چارچوبی است که به شما کمک میکند دنیای اطراف کسبوکار یا تیم خود را درک کنید. اینها چیزهایی هستند که شما هیچ کنترلی بر روی آنها ندارید. بر اساس آنچه برای کسبوکار شما مهم و مرتبط است، ممکن است بخواهید نسبت به آنها طراحی کنید، اطراف آنها طراحی کنید یا به دور از آنها طراحی کنید. به راحتی میتوان تمرکز خود را روی چیزهایی که میتوانیم کنترل کنیم، درون دیوارهای خودمان حفظ کنیم. این ابزار عالی برای باز کردن ذهن ما به روی رقابت، روندهای اصلی، پیشرفتهای فناوری، قوانین و مقررات، عدم قطعیتها و تمایلات در حال تغییر مشتریانمان است.
هنگامی که اکثر تیمها شروع به بازگشایی زمینه محصول یا سازمان خود میکنند، دیدگاهی نزدیکبینی دارند که ریشه در اینجا و اکنون دارد. بوم محیط به کمک به شما و تیمتان میآید که تفکر خود را فراتر از مرزهای محصول و سازمان خود گسترش دهید، تا گفتگوی عمیقتری در مورد آنچه در جهان میگذرد و تغییراتی که بر تجارت شما در آینده تأثیر میگذارد داشته باشید.
مهم این است که بدانید این بوم بعد از اینکه چند بار از آن بازدید کردید شروع به افزایش ارزش واقعی میکند. اولین بار، استفاده از بوم به شما کمک میکند تا گرایشهای برتر را برای تیم خود ترسیم کنید. با بازبینی مجدد، افزودن شواهدی برای روندها، یا جستجوی فعالانه برای روندهایی که شما و تیمتان بار اول شناسایی نکردهاید، برای اعضای تیم آسانتر میشود. آنها موقعیتهای پیروزی هستند که میتوانند از ناکجاآباد بیایند، فقط به این دلیل که در نقشه سازمان شما نیستند: اینها پیشرفتهایی هستند که باید شروع به جستجو کرد.