بوم چشم‌انداز ۵ گام جسورانه

5 BOLD STEPS VISION CANVAS

اگر می‌خواهید تغییر مثبت آینده‌محور در سازمانتان ایجاد کنید، باید از سطح نوشتن چشم‌اندازهای طول‌ودراز روی کاغذ فراتر بروید و درباره اینکه می‌خواهید همراه باهم برای چه چیزی بجنگید و چه گام‌هایی قرار است برای رسیدن به آنجا بردارید، به توافقی مشترک برسید.

بوم چشم‌انداز ۵ گام جسورانه ابزاری بی‌نقص برای هم‌جهت کردن تیم‌های سازمان شماست. بیانیه چشم‌انداز در رابطه با وضعیت آینده شرکت و نحوه کمک ما به مشتریان است. تم‌های ضروری که از چشم‌انداز پشتیبانی می‌کنند کدا‌مند؟ ۶ گام جسورانه‌ای که باید برای دستیابی به چشم‌اندازتان بردارید کدامند؟ چالش‌های شما چیست؟ و پشتیبان‌های شما برای رسیدن به چشم‌اندازتان کدامند؟

بوم چشم‌انداز به شما کمک می‌کند تا چشم‌انداز و همچنین 5 گام جسورانه را برای رسیدن به آن چشم‌انداز طراحی کنید. علاوه بر این، با استفاده از این ابزار، تیم شما قادر خواهد بود روشن کند که چه چیزی از دیدگاه شما پشتیبانی می‌کند، چه چیزی چشم‌انداز شما را به چالش می‌کشد، و چه فرصت‌هایی در کار به سمت چشم‌‌انداز شما ایجاد می‌شود. بهتر از همه، بوم چشم‌انداز به شما کمک می‌کند تا معیارهای طراحی را برای مدل(های) کسب‌‌و‌کار و استراتژی خود استخراج کنید.

بیانیه چشم‌انداز گاهی اوقات تصویری از شرکت شما در آینده در نظر گرفته می‌شود، اما خیلی بیشتر از این است. بیانیه چشم‌انداز شما الهام‌بخش شماست، چارچوبی برای تمام برنامه‌ریزی استراتژیک شما. هنگام ایجاد بیانیه چشم‌‌انداز اولیه خود، اساساً رویاهای خود را برای کسب‌و‌کار خود بیان می‌کنید. این باید به‌عنوان یادآوری چیزی باشد که می‌خواهید با هم انجام دهید. ممکن است برای کل شرکت شما یا یک بخش واحد از شرکت اعمال شود. بیانیه چشم‌انداز چه برای تمام یا بخشی از یک سازمان، به این سوال پاسخ می‌دهد که “کجا می‌خواهیم برویم؟”

احتمالاً بزرگترین جنبه بوم چشم‌انداز این است که کل چشم‌انداز شما، از جمله اقدامات، حمایت‌ها، فرصت‌ها و چالش‌ها، روی یک ورق کاغذ خواهد بود، نه یک کتاب! به اشتراک گذاشتن آن ساده است و به آسانی می‌توان آن را به دستورالعمل‌‌های مشخصی تبدیل کرد که تصمیم‌گیرندگان (و مجریان) برای انجام وظایف خود به آن نیاز دارند. حتی بهتر از آن، ایجاد یک تجسم از چشم‌انداز، بر اساس این بوم، به شما کمک می‌کند تا این کلمه را گسترش دهید.

صرف‌نظر از رویکردی که برای تدوین چشم‌انداز خود انتخاب می‌کنید، باید افراد مناسب را درگیر کنید. این شامل تصمیم‌گیرندگان و همچنین همه افراد دیگر می‌شود! یک چشم‌انداز بدون اقدامات یا سفیران برای انتقال پیام، ارزشی بیشتر از کاغذی که روی آن چاپ شده است نخواهد داشت، مهم نیست که چقدر خوب ساخته شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *