آموزش طرح کسب‌وکار برای استارتاپ‌ها

آخرین بروزرسانی: خرداد 1401

طرح کسب‌وکار، (به انگلیسی: business plan) یک نوشتهٔ رسمی است که اهداف کسب‌وکار را تعیین، دلایل امکان تحقق اهداف را ذکر و برنامه‌هایی که برای رسیدن به اهداف دنبال می‌شوند را ارائه می‌کند. همچنین ممکن است شامل اطلاعاتی دربارهٔ پیشینهٔ سازمان و تیم مجری طرح باشد. طرح کسب‌وکار سندی مکتوب است که جزئیات کسب‌وکار پیشنهادی را مشخص می‌کند. این سند باید ضمن تشریح موقعیت کنونی، نیازها، انتظارات و نتایج پیش‌بینی شده را شرح دهد و کلیه جوانب آن را ارزیابی کند.

یک طرح کسب‌وکار خوب شما را در هر مرحله از شروع و مدیریت کسب‌وکارتان راهنمایی می‌کند. شما از طرح کسب‌وکار خود به عنوان یک نقشه راه برای چگونگی ساختار، اجرا و رشد کسب‌و‌کار جدید خود استفاده خواهید کرد. این راهی برای فکر کردن از طریق عناصر کلیدی کسب‌وکار شما است. این طرح‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بودجه دریافت کنید یا شرکای تجاری جدیدی به تیم خود بیافزایید. سرمایه‌گذاران می‌خواهند مطمئن باشند که بازده سرمایه‌گذاری خود را خواهند دید. طرح کسب‌وکار شما ابزاری است که از آن برای متقاعد کردن آنها استفاده می‌کنید که کار با شما – یا سرمایه گذاری در شرکت شما – انتخاب هوشمندانه‌ای است.

 

 

آیا می‌خواهید شانس موفقیت راه‌اندازی کسب‌وکارتان را افزایش دهید؟ این دوره به شما کمک خواهد کرد که اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده و همراه با مثال‌های مطرح شده در این دوره نوشتن طرح کسب‌وکار خود را شروع کنید و از آن برای پایه‌گذاری کسب‌وکار جدید خود استفاده کنید. نوشتن یک طرح تجاری به شما این فرصت را می‌دهد که در هر مرحله از راه‌اندازی شرکت خود به دقت فکر کنید تا بتوانید برای هر چالشی آماده باشید و از عهده آن برآیید. یک طرح تجاری کامل در فرآیند تامین مالی ضروری است، حتی اگر نیازی به تامین مالی خارجی نداشته باشید. ایجاد یک طرح کسب‌وکار می‌تواند:

  • به شما کمک می‌کند هر نقطه ضعفی را در ایده کسب‌وکار خود کشف کنید تا بتوانید قبل از شروع کسب‌وکار آنها را برطرف کنید.
  • فرصت‌های تجاری را که ممکن است در نظر نگرفته‌اید را شناسایی کنید و برای استفاده از آنها برنامه‌ریزی کنید.
  • تحلیل بازار و رقابت برای تقویت ایده خود به شما فرصتی برای برنامه‌ریزی می‌دهد.
  • استراتژی‌هایی برای رویارویی با چالش‌های بالقوه به گونه‌ای که استارت‌آپ شما را از مسیر خارج نکنند.
  • شرکای بالقوه، مشتریان و کارمندان کلیدی را متقاعد کنید که در مورد ایده خود جدی هستید و آنها را متقاعد کنید تا با شما همکاری کنند.
  • شما را مجبور می‌کند محاسبه کنید که کسب‌وکار شما چه زمانی سود خواهد داشت و چقدر پول برای رسیدن به آن نقطه نیاز دارید تا بتوانید با سرمایه کافی برای راه‌اندازی آماده شوید.
  • بازار هدف خود و نحوه دستیابی به آنها را مشخص کنید.

 

 

قیمت اصلی 250,000 تومان بود.قیمت فعلی 149,000 تومان است.
وبینار ضبط شده
2 ساعت و 25 دقیقه
آشنایی با مفاهیم اولیه کسب‌وکار و استارتاپ
تکمیل شده

مدرس این دوره آموزشی

داوود دهقان

مدرس و منتور دوره تجارت الکترونیک

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آموزش طرح کسب‌وکار برای استارتاپ‌ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت اصلی 459,000 تومان بود.قیمت فعلی 350,000 تومان است.

قیمت اصلی 400,000 تومان بود.قیمت فعلی 299,000 تومان است.

قیمت اصلی 300,000 تومان بود.قیمت فعلی 249,000 تومان است.