تسلط به تحلیل و گزارش‌گیری در Google Data Studio

ساختن سریع و رایگان نمودار و داشبورد از اطلاعات کسب‌وکار خودمان
آخرین بروزرسانی: تیر 1401
آموزش google data studio

چگونه عملکرد شرکت خود را اندازه می‌گیرید؟ راه انجام ندادن آن این است که از احساس درونی خود پیروی کنید. اجرای یک کسب‌وکار موفق نیاز به تجزیه و تحلیل کامل در مورد کار، فروش و نتایج مالی دارد. و بدون ردیابی معیارهای کسب‌وکار مرتبط نمی‌توان این کار را انجام داد. معیارهای تجاری که KPI (شاخص‌های کلیدی عملکرد) نیز نامیده می‌شوند، مقدار قابل اندازه‌گیری را نشان می‌دهند که پیشرفت اهداف تجاری یک شرکت را نشان می‌دهد. آنها معمولاً در داشبورد KPI ردیابی می‌شوند. معیارهای تجاری نشان می‌دهد که آیا یک شرکت به اهداف خود در یک چارچوب زمانی برنامه‌ریزی شده، دست یافته است یا خیر. صدها مثال مختلف شاخص عملکرد کلیدی وجود دارد، اما اندازه‌گیری همه اینها فایده‌ای ندارد. بسته به اهداف کسب‌وکارتان، باید معیارهایی را دنبال کنید که عملکرد کسب‌وکار شما را نشان می‌دهد. ردیابی KPIهای نامربوط شما را از تمرکز بر چیزهایی که واقعاً مهم هستند منحرف می‌کند. به این ترتیب، در نهایت در مورد اعدادی که هیچ تاثیر واقعی بر توسعه شرکت شما ندارند، استرس خواهید داشت. بنابراین بسیار مهم است که نه تنها معیارهای کسب‌وکار را دنبال کنید، بلکه معیارهای مناسب را نیز برای درک انتخاب کنید. بیشتر بخوانید: KPI چیست؟ (راهنمای کامل) نمونه‌هایی از معیارهای کسب‌وکار: درآمد فروش حاشیه سود خالص حاشیه سود ناخالص MRR (درآمد تکراری ماهانه) امتیاز خالص تبلیغ‌کننده در مرحله بعدی، ما 12 معیار تجاری محبوب را بررسی خواهیم کرد که بر عملکرد شرکت شما منعکس می‌شود و نشان‌دهنده رشد یا کاهش است.

چرا تحلیل و مصورسازی داده‌ها مهم هست؟

  • 90 درصد اطلاعاتی که انسان درک می‌کند از طریق بینایی است
  • 70 درصد گیرنده های حسی در چشم‌ها قرار دارند
  • حدود 50 درصد از نورون‌های مغز انسان در پردازش اطلاعات بصری نقش دارند
  • انسان اطلاعات بصری را 60‌هزار برابر سریعتر از همان اطلاعات متنی درک می کند

ویژگی‌های کلیدی Google Data Studio

  • کاملا رایگان و راه‌اندازی راحت و سریع
  • اتصال داده‌ها از منابع مختلف
  • ایجاد Dimensionهای دلخواه و محاسبه Metric ها
  • ایجاد کنترل‌های فیلتر و محدوده تاریخ انتشار و Embed کردن گزارش
  • ایجاد کارت‌های امتیاز، نقشه ها و جداول متنوع، نمودارهای خطی و نمودار ترکیبی
  • ایجاد صفحات و استایل‌های متنوع برای گزارش‌ها
  • ایجاد گزارش‌های پویا و اینتراکتیو به جای گزارش‌های استاتیک
  • سازگاری عالی با سایر ابزارهای گوگل مانند Analytics , Sheet , Tag Manager , optimize
قیمت اصلی 300,000 تومان بود.قیمت فعلی 249,000 تومان است.
وبینار ضبط شده
1 ساعت و 39 دقیقه
آشنایی اولیه با اکسل و یا آمار
تکمیل شده

مدرس این دوره آموزشی

داوود دهقان

مدرس و منتور دوره تجارت الکترونیک

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تسلط به تحلیل و گزارش‌گیری در Google Data Studio”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *