همخوانی مسئله و راه‌حل در کسب‌وکار

آخرین بروزرسانی: تیرماه ۱۴۰۱

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که سازمان‌ها را در هنگام توسعه کسب‌وکارهای جدید مرتکب می‌شوند، نوشتن یک طرح کسب‌وکار، ایجاد پیش‌بینی‌های مالی طولانی، و سپس بلافاصله شروع به اجرای برنامه‌های خود می‌کنند. این تنها باعث می‌شود خطر شکست به حداکثر برسد، زیرا در بسیاری از موارد، کارآفرینان به طور یکسان در آستانه راه‌اندازی محصول یا خدماتی هستند که مشتریان نمی‌خواهند و مدل‌های کسب‌وکارشان نمی‌توانند از آن پشتیبانی کنند.

ساختن چیزی که هیچکس نمی‌خواهد، دلیل شماره یک شکست کسب‌وکار جدید است. اما حتی اگر چیزی بسازید که مشتریان می‌خواهند، باز هم نمی‌توانید مدل کسب‌وکار مناسبی را پیرامون آن بسازید. بنابراین قبل از شروع اجرای آن “کار بزرگ بعدی” باید ایده‌های خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که به تناسب مناسب با بازار و شرکت خود دست یافته‌اید.

قبل از شروع هر کار مرتبط با اجرا، همیشه باید برای دستیابی به سه نوع تناسب و همخوانی تلاش کنید: همخوانی مسئله و راه‌حل، همخوانی محصول و بازار، و همخوانی مدل کسب‌وکار. دستیابی به این سه نوع همخوانی به شما کمک می‌کند تا خطر شکست را به حداقل برسانید.

بنابراین شما یک ایده عالی برای یک کسب‌و‌کار جدید دارید. شما برای شروع و گذاشتن نشان خود در جهان هیجان‌زده هستید. اما قبل از انجام هر کاری، مهم است که مطمئن شوید که تقاضا برای پیشنهاد شما در بازار وجود دارد. کم جذاب‌ترین اما مهم‌ترین بخش راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق این است که تعیین کنید آیا ایده شما واقعاً مشکل واقعی مردم را حل می‌کند یا خیر. این فرآیند به عنوان یافتن تناسب مسئله و راه‌حل شناخته می‌شود. در این دوره راهنمایی وجود دارد که توضیح می‌دهد تناسب مسئله و راه‌حل به چه معناست، چرا برای موفقیت کسب‌وکار جدید شما بسیار مهم است و چگونه به آن دست یابید.

همخوانی مسئله و راه‌حل : وقتی شواهدی دارید که مشتریان به مشاغل، دردها و دستاوردهای خاصی اهمیت می‌دهند. در این مرحله شما وجود یک مشکل را ثابت کرده‌اید و ارزش پیشنهادی را طراحی کرده‌اید که به مشاغل، دردها و دستاوردهای مشتریان شما می‌پردازد. متأسفانه شما هنوز شواهد روشنی ندارید که نشان دهد مشتری شما واقعاً به اندازه کافی به ارزش پیشنهادی شما اهمیت می‌دهد تا آن را بخرد.

 

رایگان
وبینار ضبط شده
۱ ساعت و ۵۳ دقیقه
بدون پیش نیاز
تکمیل شده

مدرس این دوره آموزشی

داوود دهقان

مدرس و منتور دوره تجارت الکترونیک

نقد و بررسی‌ها

  1. محمدعرفان ربیعیان

    دوره بسیار جامع و‌عالی

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت اصلی 459,000 تومان بود.قیمت فعلی 350,000 تومان است.

قیمت اصلی 400,000 تومان بود.قیمت فعلی 299,000 تومان است.

قیمت اصلی 300,000 تومان بود.قیمت فعلی 249,000 تومان است.