چگونه سریع و ارزان محصول متناسب با نیاز مشتری را بسازیم؟ (آموزش MVP)
یکی از مهمترین مفاهیم مطرح شده در حوزهی کارآفرینی، MVP یا Minimum Viable Product است. این اصطلاح که معادل فارسی آن «حداقل محصول پذیرفتنی» است، به محصولی گفته میشود که دارای حداقل ویژگیهای لازم و کافی برای عرضه به مشتریها باشد و هدف از ارائه آن، مشاهده بازخورد مشتریها نسبت به محصول است. این محصول یک نمونه ناقص از محصول نهایی نیست؛ بلکه یک محصول قابل فروش است که میتواند در آینده ویژگیهای جدیدی به آن اضافه شود. این لغت در سال ۲۰۰۱ برای اولین بار توسط فرنک رابینسون ارائه شد و توسط استیو بلنک و اریک ریس همگانی شد.
تولید یک محصول با ویژگیهای زیاد، کاری سخت و زمانبر است و همچنین امکان شکست خوردن آن وجود دارد. اما تولید یک MVP به کارآفرینان کمک میکند که فرضیه خود را با کمترین تلاش و هزینه ممکن آزمایش کنند. حداقل محصول پذیرفتنی دارای ویژگیهای اولیه و اساسی برای گسترش محصول در آینده است. توسعه دهندگان معمولا این محصول را به زیر مجموعهای از مشتریهای بالقوه عرضه میکنند. آنها از طریق بازخوردهایی که از مشتریهای خود می گیرند، میتوانند چشمانداز خوبی نسبت به نمونه اولیه و اطلاعات مرتبط با بازاریابی به دست آورند. این کار از ساختن محصولی که مورد استقبال مشتریها قرار نگیرد، جلوگیری میکند.
چرا می بایست کار خود را با MVP آغاز کرد؟
ممکن است اعضاء یک تیم استارتاپی تصور کنند که روی معدنی از ایده ها نشسته اند، اما ساختن یک محصول کاملاً عملی بدون دانستن این که آیا آن محصول دقیقاً نیاز مشتری است، اتلاف منابع ارزشمند است. اما MVP به تیم اجازه می دهد که بیشترین میزان مطالعه را در مورد مشتری انجام دهند. همچنین با استفاده از آن می توانند پیش از اینکه وقت زیادی را صرف کنند، ایده خود را به آزمایش گذارند.
وجود MVP به شما می کند تا مشتریان خود را بشناسید، بفهمید کجا می توانید آن ها را بیابید و به علاوه رفتار آن ها را مطالعه کنید. از طریق MVP می توان فهمید که مشتریان چگونه شما را پیدا می کنند، حاضرند چه قیمتی بپردازند و از همه مهم تر اینکه قبل از این که وقت و پول خود را برای توسعه این محصول صرف کنید، MVP به شما می گوید که آیا این کار صحیح است یا خیر.
هدف از ساخت حداقل محصول پذیرفتنی چیست؟
- توانایی سنجش فرضیههای یک محصول با حداقل منابع موردنیاز
- افزایش سرعت یادگیری
- ارائه هرچه سریعتر محصول به مشتری
- ایجاد نمونه اولیه و توسعه ویژگیهای آن در آینده
- کاهش اتلاف زمان برای طراحی بخشهایی که مورد توجه مشتری نیستند
- نمایش تواناییهای تیم توسعهدهنده در ساختن محصول مورد نیاز
- دستهبندی دوره
- نوع دوره
- مدت زمان
- پیشنیاز
- وضعیت دوره
مدرس این دوره آموزشی
- موسس فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل 7mobile.ir با بیش از 9 سال فعالیت
- شریک موسس رسانه آموزشی کارآفرینی و استارتاپی isfahanplus.ir (یکی از جامعترین منابع استارتاپی کشور)
- شریک موسس پلتفرم آموزش آنلاین کارآفرینی StartupAcademy.ir با بیش از 500 دانشجو از 50 شهر ایران
- شریک موسس پلتفرم ثبتنام آنلاین رویداد و فروش بلیت EventCenter.ir با فروش بیش از 63000 بلیت
- مولف مجموعه کتاب 4 جلدی "مدلهای درآمدی و کسبوکار با رویکرد بازار ایران" با بیش از 12000 خواننده
- مشاور کسبوکارها اینترنتی و تجارت الکترونیک در باشگاه مشاوران و مدیران اصفهان
- مشاور استارتاپهای سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور
- مشاور شرکتهای دانش بنیان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان
- 10 ساعت
599,000 تومان
- ۷ ساعت و ۲۲ دقیقه
459,000 تومان قیمت اصلی: 459,000 تومان بود.350,000 تومانقیمت فعلی: 350,000 تومان.
- ۲ ساعت
رایگان
- ۱ ساعت و ۴۳ دقیقه
400,000 تومان قیمت اصلی: 400,000 تومان بود.299,000 تومانقیمت فعلی: 299,000 تومان.
- ۱ ساعت و ۵۳ دقیقه
رایگان
- 1 ساعت و 39 دقیقه
300,000 تومان قیمت اصلی: 300,000 تومان بود.249,000 تومانقیمت فعلی: 249,000 تومان.
- ۳ ساعت و ۴ دقیقه
رایگان
- 58 دقیقه
رایگان
- 37 دقیقه
رایگان
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.