نوآوری در مدل کسب‌وکار

آخرین بروزرسانی: خرداد 1401

نوآوری در محصول و خدمات یک امر ضروری است، اما نوآوری در مدل کسب‌وکار می‌تواند مزیت رقابتی پایدارتری را به خصوص در زمان‌های حساس ایجاد کند. در 50 سال گذشته، میانگین طول عمر مدل کسب‌وکار از حدود 15 سال به کمتر از پنج سال کاهش یافته است. در نتیجه، نوآوری در مدل کسب‌وکار یک قابلیت ضروری برای سازمان‌هایی است که به دنبال رشد سریع، تقویت مجدد کسب‌وکار عقب‌افتاده، یا دفاع در برابر اختلال یا افول صنعت هستند. نوآوری مدل کسب‌وکار چیست؟ نوآوری مدل کسب‌وکار، هنر افزایش مزیت و خلق ارزش با ایجاد تغییرات همزمان – و متقابلاً حمایتی – در ارزش پیشنهادی سازمان به مشتریان و مدل عملیاتی زیربنایی آن است. در سطح ارزش پیشنهادی، این تغییرات می‌تواند انتخاب بخش هدف، ارائه محصول یا خدمات و مدل درآمد را مورد توجه قرار دهد. در سطح مدل عملیاتی، تمرکز بر چگونگی هدایت سودآوری، مزیت رقابتی و ایجاد ارزش از طریق این تصمیمات در مورد چگونگی ارائه ارزش پیشنهادی است: کجا در زنجیره ارزش بازی کنیم؟ چه مدل هزینه‌ای برای اطمینان از بازده جذاب مورد نیاز است؟ چه ساختار و قابلیت‌هایی برای موفقیت ضروری هستند؟ بسیاری از سازمان‌ها مجموعه‌ای از نگرانی‌های مشترک دارند: چه نوع نوآوری در مدل کسب‌وکار به ما کمک می‌کند تا به عملکرد اولیه دست یابیم؟ چگونه از به خطر انداختن کسب‌وکار اصلی جلوگیری کنیم؟ چگونه می‌توانیم قابلیت توسعه، آزمایش سریع و مقیاس‌بندی مدل‌های جدید را ایجاد کنیم؟ الهام بخشیدن به یک سازمان برای تغییر، یک کارِ بی‌اهمیت نیست، اما با توجه به محیط استراتژیک کنونی، یک ریسک بزرگ است.

مدل کسب‌وکار چگونگی ارزش‌آفرینیِ شرکت یا استارتاپ را توصیف می‌کند. پاسخ به این چهار پرسش اصلی، مدل کسب‌وکار را تشکیل می‌دهد:

  • مشتریان هدف چه کسانی هستند؟
  • منفعتی که شرکت در زنجیرۀ ارزش (ارزش پیشنهادی) به مشتریان و مهم‌ترین شریک‌های خود ارائه می‌دهد چیست؟
  • شرکت چگونه این منفعت را به آن‌ها ارائه می‌دهد؟
  • شرکت چگونه درآمد کسب می‌کند (جریان درآمدی)؟
قیمت اصلی: 150,000 تومان بود.قیمت فعلی: 99,000 تومان.
وبینار ضبط شده
1 ساعت و 23 دقیقه
آشنایی اولیه با مفاهیم کسب‌وکار
تکمیل شده

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “نوآوری در مدل کسب‌وکار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت اصلی: 459,000 تومان بود.قیمت فعلی: 350,000 تومان.

قیمت اصلی: 400,000 تومان بود.قیمت فعلی: 299,000 تومان.

قیمت اصلی: 300,000 تومان بود.قیمت فعلی: 249,000 تومان.